موشکاف ۲۱ اسفند- یکی از شعارای یارو شیخ فری این بود که به عقب بر نمی گردیم اما حالا!!!

موشکاف ۲۱ اسفند
?موشکاف: سلام! یکی از شعارای یارو شیخ فری این بود که به عقب بر نمی گردیم. به نظرتون منظورش از عقب، چقدر عقب بود؟ چون اونقدی که بندة موشکاف یادمه، صف و کوپن و از اینجور چیزا نوستالوژی دهة شصت و دوران جنگ ضدمیهنیه هاهاهاها. شایدم منظورش از عقب دوران مبادلة کالا با کالاس، ای بابا! این اینستکس هم که همونه! پس چی چی رو به عقب بر نمی گردیم؟‌ هاهاهاها.


روزنامة حکومتی وطن امروز -20 اسفند
« کالابرگ الکترونیکی، سبد کالا نشود!
کوپن الکترونیکی یکی از جنجالی‌ترین مصوبات قانون بودجه 98 توسط نمایندگان مجلس محسوب می‌شود و 2 هفته بعد از تصویب این مصوبه نیز هنوز بسیاری از ابهامات در این زمینه باقی مانده و حتی مسؤولان دولتی هم دقیقا نمی‌دانند چگونه باید طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا کنند؛
«تجربه نشان داده دولت تدبیر و امید در تهیه و اجرای قوانین اینچنینی بسیار کند عمل می‌کند و حتی در اجرای وظایف معمولی مرتبط با مردم ضعیف است. تجربه تلخ سبد کالا در سال 1392، نحوه حذف یارانه نقدی و توزیع اقلام و کالاها که موجب افزایش شدید قیمت‌ها شده، تنها بخشی از کارنامه ضعیف دولت در این زمینه است. حتی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده نمی‌داند سال آینده آیا همزمان با کالابرگ الکترونیکی یارانه نقدی پرداخت می‌شود یا خیر؟»
?موشکاف: هاهاهاهاها. د د دی دی دی! لامصب با چه سرعتی هم دارن برمیگردن عقب. حالا منتظر باشین از تو همین پروژة کوپن، یه چن تا اختلاس درست و حسابی میزنه بیرون. اما بشنوین از یارو نوبخت که اومده همینارو ماست مالی کنه.
محمد باقر نوبخت – معاون آخوند روحانی
« البته این که فرمودید ما به دوران کوپنی برنمی‌گردیم، خب بالاخره یه ساز و کاری که 30سال پیش، ۴۰سال پیش، تو کشور اجرا شد با حال و هوای اون زمان بود، امروز اگر بخواهیم اقداماتی انجام بدهیم قطعاً از ساز و کارهای پیشرفتة امروز مثلا امکانات الکترونیکی استفاده می کنیم. شما این مطلب را به حساب این نگذارید که ما فقط یک راه داریم، نه ما هنوز داریم بررسی می‌کنیم راههای مختلف رو قطعاً بازگشت به گذشته که رجعت است، بالاخره ما تلاش می‌کنیم هر کاری که می‌کنیم یک نوآوری‌هایی خواهیم داشت».
?موشکاف: هاهاهاها. اوج پیشرفت رو می بینین؟ میگه دیگه کوپن کاغذی به ملت نمیدیم، الکترونیکیش رو میدیم. هاهاهاها. می بینین خریت خودشو چه طوری به خیال خودش به مردم صادر می کنه. موش بخوره تو رو! هاهاهاها. البته موشش باید موش کور باشه که نبینه عجب جونوری رو میخوره. هاهاهاها.
فرشاد مؤمنی اقتصاددانان حکومتی – ۲۰ اسفند
ناگهان بحث سهمیه بندی و بازگشت کوپن و مسائلی از این قبیل مطرح می شود که مایه نگرانی شدید و نشانه آشفتگی فکری بی حد و حصر نظام تصمیم گیری اقتصادی کشور است. در شرایطی که کشور با یک پدیده بسیار فراگیر و فاجعه آمیز فساد مالی رو به روست.
این شیوه اداره کشور بسیار هشداردهنده و نشان دهنده آشفتگی و سردرگمی است و ریشه اصلی این مساله هم آن است که نظام تصمیم گیری اقتصادی کشور اصرار بر اداره روزمره، انفعالی و بدون برنامه امور اقتصادی کشور دارد. به نظر من به غیر از اینکه این مساله مبانی استدلالی مشکوک و به کلی غیرکارشناسی دارد از این جهت مشکوک تر است که گویی برای سال 98 علنا می خواهند فرودستان کشور را به شورش ناشی از این سرخوردگی و یأس دعوت کنند که در حکومت کسی فریادرس آنها نیست کنند.
?موشکاف: هاهاهاها. بعله، شورش! شورش لشکر گرسنگان برای مرگ ظالمان. هاهاهاها. خدا بهشون رحم کنه، چون تا اونجایی که بندة موشکاف می‌دونم بندگان خدا بهشون رحم نخواهند کرد. تیکه بزرگشون گوششونه. هاهاهاها. بعله اون روزی که لشکر گرسنگان کاخ ظالمان رو رو سرشون خراب کنن دور نیست. هاهاهاها. قیام آفرینا و کانونهای شورشی واسه هدایت همین شورش هستن. هاهاهاها. فعلا خدانگهدار.

لطفا به اشتراک بگذارید: