موشکاف ۳۰ اردیبهشت - چه کنم چه کنم شیخ فری بر سر مذاکره

موشکاف ۹۸۰۲۳۰


?موشکاف: دوستان سلام. میگن ترک عادت موجب مرض است. منتها بندة موشکاف وقتی به حرکات شیخ فری نگاه می کنم، درست ملتفت نمی شم الان کدوم عادتشه که داره عمل می کنه و خلاصه مرضش چیه. ملاحظه بکنید:


سایت روحانی – ۲۸اردیبهشت
روحانی با تأکید بر اینکه توانستیم مسأله تحریم‌های هسته‌ای را در مذاکراتی سخت و پیچیده که کاری علمی و توأمان هنری بود به سرانجام برسانیم، گفت: مذاکره علاوه بر دانش، هنر نیز هست چرا که باید از حالت چهره، لحن و اطلاعات در دسترس، بتوانیم بفهمیم که طرف مذاکره کننده چه چیز را از ما می طلبد و باید با فهم و تجربه این راه را در عرض چند ثانیه طی کنیم که همان خلاقیت است.
?موشکاف: ملاحظه فرمودید؟ خلاقیت شیخ فری را؟ با یه جمله هرچی عادت داشت را تکرار کرد. از عادت مذاکره تا عادت برجام، تا عادت دهن کجی به عظما، تا عشق مماشات، تا چشمک و چراغ، همه را مثل ورد چند دفعه گفت. ولی دوستان اینکه اگه این عادتها را ترک می کرد موجب چه مرضی می شد جای موشکافی داره. یه کم برگردیم به عقب:
خبرگزاری حکومتی ایسنا -۱۸اردیبهشت
عراقچی: خروج از برجام را در دستور قرار داده‌ایم و این خروج مرحله به مرحله خواهد بود.
خبرگزاری حکومتی ایسنا -۱۸اردیبهشت
بیانیه مهم شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشورهای عضو برجام: ۶۰ روز مهلت به کشورهای باقیمانده در برجام برای اجرای تعهدات‌شان. پنجره ای که اکنون در برابر دیپلماسی قرار دارد مدت زیادی باز نخواهد بود، و مسئولیت شکست برجام و هرگونه تبعات احتمالی آن به طور کامل بر عهده آمریکا و اعضای باقی مانده در برجام قرار خواهد داشت.
?موشکاف: خب دوستان خط و نشونهای مم جواد زمخت و شیخ فری برای طرف حسابهای برجامی یادتون اومد؟
حالا به این یکی گوش کنید ببنید عجب ملق وارویی می زنه:
خبرگزاری حکومتی ایسنا – ۲۸اردیبهشت
بعیدی‌نژاد ما در این مقطع تصمیم نداریم که از توافق هسته‌ای خارج شویم اکنون تصمیم ما این بوده است که از چارچوب برجام به عنوان ابزاری برای ترغیب بیشتر شرکایمان به اجرای تعهداتشان استفاده کنیم.
?موشکاف: به به بعله، پس معلومه یه مرضی تو کل نظام هست. به به بعله موشکافی را ادامه بدیم ببینیم مرض چیه که به جون همه شون افتاده. ببینیم این وزارت خارجه چی سابق که هم کاسه با شیخ فریه چی میگه:
حسین ملائک - سایت حکومتی دیپلماسی ایرانی – ۲۸اردیبهشت
در تحلیل های متعارف برای ایران دو راه بیشتر متصور نیست:
راه اول، یا سیستم آماده مذاکره می شود که بالاخره با مستمسک قرار دادن "موضوعی" دیالوگ بین دو طرف آغاز و بالاخره به نتایجی منجر خواهد شد.
راه دوم، بالاخره محدودیت های اعمال شده بر نظام در فضای مجازی صورت نگرفته و مردم و کشور به طور روزمره در حال مواجهه با آن هستند. تحریم ها با شیب حادتری و به سرعت زندگی طبقه متوسط را نیز درگیر خواهد کرد. در نتیجه این فشارها قطعا ابزارهایی غیر از دیپلماسی مورد توجه مسئولین کشور قرار خواهد گرفت که منجر به رویارویی بین نظام و کشورهای اعمال کننده محدودیت از جمله آمریکا خواهد شد که نهایتا منجر به جنگ ولو با مقیاس محدود می شود. نتیجه جنگ نیز مذاکره خواهد بود اما در شرایط جدید تر.
?موشکاف: خیلی حرف زد ولی بالاخره مرض اصلی را که به جون کل نظام افتاده به شیوة شکلات پیچ گفت. بعله. درد بی درمون همون فشار به مردمه که بلند شن و کار نظام را یک سره کنند. برای همین شیخ فری هم از هرچی اولتیماتوم داده بود الان داره غلط کردم می‌گه و هم حرف عظما رو که مذاکره سم است رو زیر پا داره می‌مالونه. بعله دوستان هر جا دیدید نظام داره پیلی پیلی میره و حرفهای زیر و رو میزنه بدونید باز رعشه سرنگونی به دست شما به جونش افتاده. عزت زیاد

لطفا به اشتراک بگذارید: