موشکاف۳۱ خرداد - سرگاو ولایت تو خمره بحرانها گیر کرده.

موشکاف ۹۸۰۳۳۱


?موشکاف: دوستان سلام. اوضاع و احوال نظام چنان درهمه، که از هر طرف که نگاه کنی، سرگاو ولایت تو خمرة بحرانها گیر کرده. دردای بی درمون نظام هم همه گره خورده به برجام و FATF ، همچی که یه آدم حراف، خالی بندی و زبون بازی هم مث شیخ فری وقتی میاد صورت نظام را سرخ نشون بده بیشتر اوضاع از هم پاشیده نظام رو میشه. ملاحظه کنید:


سایت روحانی – ۲۹خرداد

ما طبق قانون و در چارچوب مقررات عمل می‌کنیم و البته اگر اهداف ما تامین نشود بعد از 60روز هم ما اقدامات جدیدی را انجام می‌دهیم که قبلا اعلام کرده ایم ما. مگر این که آنها برگردن به تعهدات خود عمل کنند، همه اقداماتی که در ۶۰ روز اول و یا احتمالا ۶۰ روز دوم انجام گرفته، به نقطه اول برمی گردد و مشکلی را ایجاد نمی‌کند»

?موشکاف: به این میگن خود زنی، برای دریوزگی. که البته این احوالات ناشی ازگیر کردن نظام در پیچ برجام توی بن بست فاز کله پا شدنه. برای همینم شیخ فری حالیش نیست چی میگه. مثلا مدعی میشه تحریمها مردم را هدف قرار داده بعد یه دفعه میگه کالاهای اساسی تو فلان بندر ۷۸درصد افزایش داشته و مردم هیچ نگرانی برای تامین کالای اساسی نداشته باشن.؟ این امیددرمانی هاهم معلومه از ترس کیه. ولی درد بی درمون نظام فقط اینا نیس:

«ما باید روابط بانکی را با دنیا توسعه دهیم، گفت: این روابط بدون تصویب دو لایحه‌ای که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به راه نمی‌افته، ما دچار مشکل می‌شویم. ما به خاطر بحثهای جزیی و منافع بسیار ناچیز، منافع بسیار کلان رو از دست می‌دیم این معامله  خسارت باره که شما ارزنی رو بگیرید و کوهی رو از دست بدید. ما داریم ارزن می‌گیرم و کوه بزرگ منافع ملی رو داریم از دست میدیم.  فردا اگر روابط بانکی ما با دنیا دچار مشکل شدند، مردم نگویند دولت ناکارآمد است؛ دولت کارآمد است».

?موشکاف: به این میگن درد بی درمون FATF ، خودش یه پا جام زهره. نظام بخوره باید به دست خودش قاسم سلیمانی را تحویل بده. نخوره، طناب اقتصادی را همچی به گردنش سفت می کنند که نفسش در نیاد. ولی دوستان بازم این تنها درد نظام نیست. دست به هرجای نظام بذاری صدای ناله و التماسه که بلنده. ملاحظه کنید:

اینکه از یک طرف فشار اقتصادی بر ما وارد کنند یک طرف ما را دعوت به مذاکره کنند این معقول به نظر نمیاد در نزد هیچ سیاستمداری. هیچ آدم عاقلی. با فشار دعوت به مذاکره به معنای تسلیمه. کلمه مذاکره به کار می برند. با کسی که فشار را ادامه میده به ملت ایران ما با او پای میز مذاکره بنیشینیم جز تسلیم معنای دیگری داره؟ اگه اونا مذاکره می خوان و راست میگن خب باید زمینه مذاکره را حاضر کنند.

?موشکاف: به این درد بی درمون خود عظی هم نمیدونه چی بگه. ازیه طرف مذاکره را اخ اخ می کنه میگه تسلیمه. از همون طرف هم به همون مثلا دشمن میگه زمینه مذاکره را حاضر کن! به این میگن آب و روغن استراتژیک قاطی کردن. علتش می دونید چیه دوستان؟ به بعله. از وقتی که دید کشتی زدن تو دریا داره رو سر خودش خراب میشه و خودزنی برای باج گیری در برجام هم داره ورقش بر میگرده همه شون قاطی کردن. ملاحظه کنید:

روزنامة حکومتی جوان – ۳۰خرداد

مدیران کل سه کشور اروپایی امروز در بروکسل برای بررسی آخرین وضعیت مناسبات با ایران جلسه برگزار می‌کنند. ظاهراً جمع‌بندی این جلسه، سفر وزرای خارجه این سه کشور به تهران طی دو هفته آینده خواهد بود؛ سفری که لحن سخنان دیروز آنگلا مرکل نشان می‌دهد رویکرد آن ترکیبی از تهدید و تلاش برای نگه داشتن تهران در برجام است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیروز یک درجه از لحن پیشین آلمان‌ها فاصله گرفت و به تهران هشدار داد: «ایران باید به برجام پایبند بماند یا با تبعات آن مواجه شود»‌.

?موشکاف:توی بی راه حلی و سردرگمی نظام، اینم یه درد دیگة عظماس، بهش میگن بخوری پاته، نخوری به زور تو حلقت می ریزیم. خب عظی تازه اینا از طرف کسانیه که عمری باهات مماشات کردند. حساب کن جوونها و کانونهای شورشی چطور خدمت خواهند رسید. عزت زیاد.
لطفا به اشتراک بگذارید: