موشکاف ۲۲مرداد- عظما وبحران گرون شدن بنزین

موشکاف ۹۸۰۵۲۲


?موشکاف: دوستان سلام. خبر اجباری شدن کارت سوخت را که شنیده‌اید، بندة موشکاف به این دلیل امشب به حضورتان رسیدم که یکی دو نکته موشکافانه در این مورد عرض کنم. اولیش اینه که عظما که تجربه قیام بنزین سال ۸۶ رو داره که مردم هرچی پمپ بنزین دم دستشون رسید دود هوا کردن. و از غرش مردم تو همین اردیبهشت ماه امسال هم که تا گفت ف مردم فرحزادشو خوندن؛ این دفعه از مدتها قبل دور خیز کرده و به قول هموطنای ارمنی گاماس گاماس و سینه‌خیر داره می‌ره که... بنزین و سوخت رو هم بعله!... و هی هم قسم آیه می‌خوره که سهمیه بندی و گرونی در کار نیست:


سایت حکومتی اخبار نیوز – ۲۰ مرداد
پرونده ثبت‌نام کارت سوخت بدون الزام استفاده از آن و با عدم اجرای سهمیه‌بندی بنزین در سال گذشته بسته شد اما در ماه گذشته در حالی که امکان ثبت‌نام برای دریافت کارت سوخت المثنی مجددا فراهم شد، زمزمه‌های سهمیه‌بندی بنزین نیز به گوش رسید. موضوعی که حواشی زیادی را در پی داشت و درنهایت بهروز نعمتی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس اعلام کرد هیچ‌گونه افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت و احیای کارت سوخت تنها برای ساماندهی بنزین است و مصرف آن هم سقفی ندارد.
?موشکاف: خب اگه مصرف بنزین سقف نداره و هیچ محدودیتی در کار نیست، گرون هم نمی‌خوای بکنی، پس واسة چی اصلاً می‌خوای بساط کارت راه بندازی؟ مگه دل درد داری؟! دل درد نداره اما این بار قولنج مبارزه با قاچاق سوخت کردن و مدعی ان با کارت می خوان جلو قاچاق سوخت رو بگیرن. اونم چه قاچاقی. نه یه تانکر و دو تانکر، اونطوری که خودشون میگن ۲۰تا۳۰ میلیون لیتر در روز. دددی دی دی دی. اونی که ۲۰ تا ۳۰میلیون لیتر در روز بلده قاچاق کنه اسمش «برادران قاچاقچیه» نیازی هم به کارت سوخت نداره.
روزنامه حکومتی همشهری
ارقام قاچاق سوخت از داخل به خارج مرزها در طول ماه‌های گذشته، یعنی درست پس از صعود قیمت دلار و سرکوب قیمت بنزین در داخل، مرزهای تخیل را درنوردیده است.روزانه بین ۲۰ تا ۳۵ میلیون لیتر بنزین و ۱۵ تا ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل به شکلی سازمان‌یافته از مرزهای آبی و خاکی ایران به‌صورت غیرقانونی خارج می‌شود.
با وجود این، کارشناسان آگاه به مسائل حوزه سوخت معتقدند با وجود آنکه حجم قابل‌توجهی از سوخت قاچاق شده از این طریق به آن‌سوی مرزها می‌رود، اما نمی‌توان باور کرد که این میزان سوخت را تعدادی قاچاقچی خرده‌پا به‌صورتی ابتدایی به خارجی‌ها می‌فروشند.
?موشکاف: بببعله. اینو داشته باشین، ببینین یکی دیگه از مقامات نظم چه جوری رد می‌ده:


سایت حکومتی رویداد – ۱۶ مرداد
وکیل زاده مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: «قاچاق بنزین از پالایشگاه‌های اصلی دولتی صورت نگرفته و شاید منظور برخی اخبار درباره قاچاق از پالایشگاه ها، قاچاق توسط مینی ریفاینری‌ها باشد که ما به آن‌ها پالایشگاه‌های کوچک خصوصی می‌گوییم».


?موشکاف اوه اوه اوه! پالایشگاه خصوصی هم دارن که لوله کشیاش می‌ره اون طرف مرز، که سودهای میلیاردیش مال برادران پاسداره و تیر غیبش هم مال سوخت‌برهای بیچاره، و کارت سوخت برای مبارزه با قاچاق یعنی بهانه برای گرون کردن گام به گام بنزین! ببین عظی این دفعه همچین از این غلط کرده پشیمانت می‌کنن که کفن پارة اون راحل گوربگوری بیاد جلو چشات. میگی نه؟ بفرما. عزت زیاد

لطفا به اشتراک بگذارید: