قربان، بین الملل انقلاب و قربانی...


قربان، بین الملل انقلاب و قربانی





عید قربان «بین الملل انقلاب و قربانی» که درعین حال هم کلید راهگشا و هم نقطه اوج اعمال حج و طواف خانة خداست، عیدی است که در ستایش و تجلیل از  قربانی دادن و فدای بزرگ سرسلسلة همة پیامبران توحیدی یعنی حضرت ابراهیم برپا می شود. پس در حقیقت باید این عید را که روز فدا و قربانی نامیده شده، روز ستایش از همةکسانی دانست که برای بازکردن راه تکامل و آزادی انسانها وبرای برداشتن موانع راه رهایی بشر، قربانی داده و می دهند.





شگفت انگیز اینجاست که درمیان تمام مناسک حج،  نه حتی طواف خانة خدا، بلکه فقط روی کلمة فدا و قربانی متمرکز شده  و این عید بزرگ به نام «عید قربان» به ثبت رسیده است. چرا؟





چون، فدا قربانی «کلید» راهگشای هر قفل و هر بن بستی در تمامی عرصه های انسانی و اجتماعی است؛  مسیر تکامل همواره راهش را  با درگیری و مبارزه و قربانی باز کرده است، چرا که تکامل همیشه با جهش و انقلاب همراه است و تغییرات انقلابی، ‌رنجها و قربانی‌های خاص خودش را می‌طلبد.





مجاهدین و مقاومت ایران نیز تنها و تنها  با فدا و قربانی توانسته که در این سالیان در برابر بزرگترین غول تاریخ ارتجاع بشری یعنی رژیم خمینی و ولایت خامنه ای بیایستند؛  مقاومت کرده و رو به جلو راه خود را باز کنند، جا دارد که در چنین روزی یاد سی هزار مجاهد و مبارز قتل عام شده در سال ۶۷ و نیز یاد۱۲۰هزار شهید سرافراز مقاومت در برابر رژیم خمینی  و یاد شهیدان پرافتخار مجاهدین در اشرف و لیبرتی که با فدای خویش بن بستها را شکستند؛ گرامی بداریم


لطفا به اشتراک بگذارید: