همبستگی و خروش ...


همبستگی و خروش در سوئد، برق اراده و خواست تمام ایران





نام وزیر خارجه رژیم آخوندی در ۱۸مرداد ۹۸در لیست تحریم شدگان قرار گرفت. تحولی که برق از چشمان رئیس دولت پراند و در اولین واکنش رسمی، استیصال خود را با عبارت «یعنی چه»! عیان نمود. محدودیت‌های سیاسی و دیپلماتیک این تحریم از یک طرف و هوشیاری ایرانیان نسبت به دست‌آوردهای آن از طرف دیگر، چشم‌انداز در تقدیر و تحول در انتظار آن را از همان روز رقم زد.





روز ۳۰مرداد ۹۸همزمان با سفر جواد ظریف به سوئد، آن هوشیاری ایرانیان که در تقدیر بود، به صحنه‌ای از واقعیت اعتراض و خروش و دادخواهی تبدیل گردید. با آن‌که از قبل مذاکره‌ای رسمی در میان نبود، اما آنچه اتفاق افتاد به‌راستی دور از انتظار دیپلمات‌های طرفین بود. آنچه اتفاق افتاد در وهله نخست، بروز خشم و شورش مردم ایران علیه حاکمیت ولایت‌فقیه بود که در استکهلم توسط ایرانیان شریف و هواداران مقاومت ایران نمایندگی شد و از دوربینهای رسانه‌ها گذشت و جهانی گشت. آنچه اتفاق افتاد، نه، آنچه ایرانیان آفریدند و با اراده‌شان رقم زدند، ظهور برق‌آسای غیرت ایرانی علیه فاشیسم مذهبی و دستگاه مماشات با عنصر شارلاتان سیاسی و دیپلماسی بود: «جواد ظریف شارلاتان ـ دشمن خلق ایران».





آنچه هموطنان آزاده و هواداران مقاومت یکپارچه عمل کردند و آفریدند، حضور و ظهوری جدید از همت و حمیت ایرانیان و پناهندگان سیاسی در مقابله با گدایی فاشیست و نماینده حاکمیت دستاربندان دژخیم و غارتگر و فاسد است. مقاومت ایرانیان حاضر در صحنه و پافشاری‌شان بر نپذیرفتن و اخراج ظریف، تعجب و تحسین توأمان بینند‌گان را برانگیخت و تلویزیونها سوئد هم همین صحنه‌ها را انعکاس دادند.





آنچه ایرانیان به‌مثابه یک افتخار میهنی رقم زدند، واکنش به‌ موقع مدافعان و کوشندگان حقوق‌بشر در برابر ناقضان حقوق‌بشر بود که نمایندهٔ تحریم شده‌شان را بدون دعوت کشور میزبان، به گدایی برای اینس‌تکس گسیل داشته بودند. یادآوری آن‌ که بیش از سه دهه است مردم داخل ایران و مقاومت و ایرانیان خارج از کشور فریاد دادخواهی حقوق‌بشر نقض شده توسط سلطه‌گران دستاربند را به گوش فلک هم رساندند، اما مماشات‌گران معامله‌جو و معامله‌گر، گوش و چشم خود را به واقعیت شرم‌آور ایران بسته و با جلادان و دژخیمان و تروریست‌های ملایان نرد مماشات می‌کنند!





جنبه‌ای از خروش و شورش ایرانیان و هوادارن مقاومت در سوئد، همبستگی و اتحادشان برای استمرار اعتراض و خواسته‌شان بود. خواسته آنان آن‌قدر مشروع و مستدل و قانونی بود که هیچ تردیدی در حقانیت واکنش‌شان از جانب مقامات سوئد وجود نداشت؛ آن‌قدر که وزیر خارجه سوئد برخلاف رسم دیپلماتیک مجبور شد اذعان کند که هیچ دعوتی از ظریف صورت نگرفته است! اظهاراتی که به‌راستی خندهٔ حضار را نسبت به سکه یک پول شدن ظریف و دستگاه دیپلماسی روحانی برمی‌انگیخت! اظهاراتی که آن روی سکه‌اش طرد بین‌المللی رژیم آخوندی است. به ابراز کشاندن چنین اظهارات ناگزیری، حاصل مقاومت و ایستادگی قاطع ایرانیان و هموطنان شرافتمند در برابر دیپلماسی تروریستی ملایان است.





از نمونه‌های همبستگی و اتحاد هموطنان، باید به تلاش مستمر آنان برای خالی نبودن صحنهٔ اعتراض و نیز پشت و پناه و یار و یاور هم بودن اشاره نمود. گردش دوربین در تمامی صحنه‌ها، همین همبستگی و هوشیاری را عامل تعیین‌کنندهٔ موفقیت آنها نشان می‌داد. چنین صحنه‌هایی از توانستن و بایستن که قدرت اتحاد و همبستگی خالق آن است، می‌تواند الگویی برای همهٔ ایرانیان در داخل و خارج کشور باشد. یقین کنیم که ایستادن بر حق مقاومت برای حقوق‌بشر و آزادی، آن حقیقت مسلمی است که تک‌تک ما ایرانیان از آن برخورداریم و باید این توانستن و بایستن را به نیروی عظیم اجتماعی در مقابله با دیکتاتوری آخوندی در داخل ایران و افشاگری و روشنگری و اخراج دیپلمات ـ تروریستها و عوامل اطلاعاتی آخوندها در سراسر جهان عینیت بخشیم.





جنبه‌ای دیگر از رخداد سوئد در ۳۰مرداد ۹۸این است که هنوز شاخک‌های مماشات با ملایان و دل بستن به معامله‌گری با آن، مانعی قابل‌ توجه برای تحقق خواسته‌های مردم ایران و نیل جامعه‌ ما به آزادی است. در پشت سر اما سیری از نبرد و مقاومت و روشنگری داریم که توانستیم تیغ دستگاه عریض و طویل مماشات و استمالت علیه مردم و مقاومت ایران را بسیار کند کنیم و اثر جهانی آن را در تغییر تعادل‌قوای سیاسی علیه آخوندها شاهد باشیم. واقعیت این است که انزوای کمرشکن کنونی و بحران حاد رژیم آخوندی، محصول پایداری و نبرد با سه دهه مماشات و استمالت ملایان می‌باشد. این پایداری و نبرد و روشنگری و تغییر تعادل‌قوا را همین ایرانیان و مقاومت ایران محقق کرده‌اند.





اکنون باید بیش‌از‌پیش بر اتحاد و همبستگی و یکپارچگی ملی در داخل و خارج ایران برای پس زدن دستگاه مماشات و استمالت با ملایان قدم برداریم و پایداری و نبرد و روشنگری کنیم. پایداری و شورش در سوئد نشان داد که رقم زدن این فصل نیز در توان تک‌تک ما بوده و هست. کافیست موقعیت سرنوشت‌ساز کنونی را به‌مثابه تابلویی روبه‌رویمان بگذاریم تا وظیفه و مسئولیت ملی و میهنی و تاریخی و انسانی‌مان را به اتحاد و همبستگی و شورشی بدل کنیم که وجهی از آن در سوئد خلق شد.


لطفا به اشتراک بگذارید: