موشکاف ۲۲ بهمن ۹۸


موشکاف ۹۸۱۱۲۲

?موشکاف: سلام دوستان! یه بار دیگه موشکاف در خدمت شماست، این بار با بحثهای فضایی. هاهاهاها. امروز میخوام یه خرده در آس تبلیغاتی نظام ولایت واسه تون موشکافی کنم. هاهاهاها. از چن وقت پیش تو بوق و کرنا کردن که آییییی! ماهواره داریم، ماهواره‌بر داریم! هاهاهاها. پریشبا پرتابش کردن که بره فضا. هاهاهاها.

تلویزیون رژیم – ۲۱ بهمن

محقق شدن بخشی از بیانیه گام ۲ با پرتاب ماهواره ایرانی و ماهواره بر بومی در عرصة فضایی.

این صدا، صدای توانمندی تلاش متخصصان داخلی کشورمان هست. ماهوارة ظفر با ماهواره بر سیمرغ به فضا رفت.

?موشکاف: د د دی دی دی! راستی راستی رفت فضا؟ کرایه اش چقد بوده؟ هاهاهاها. میگن تو این بدبختی اقتصادی نظام، ۲میلیون یورو رو دست نظام خرج گذاشته. هاهاهاها. البته یاروئه هست، وزیر ارتباطات شیخ فریو میگم، هاهاها گفته اینکه چیزی نیست، پولشو در میاریم. ملاحظه بفرمایین:





روزنامة حکومتی ایران – ۲۱ بهمن

برخی کاربران درباره هزینه۲ میلیون یورویی که برای پرتاب این ماهواره انجام شده گلایه داشتند و بر این اعتقاد بودند که در شرایط اقتصادی کنونی لزومی نیست که چنین پروژه‌های عملیاتی شود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به گلایه این دسته از کاربران گفت:هزینه ساخت دو ماهواره ظفر ۱ و ۲، کمتر از دو میلیون یورو شده است و عمر متوسط آن نیز ۲ و نیم سال خواهد بود. ارزش تصاویر ارسالی این ماهواره بیش از ۱۰ میلیون یورو است. …. برای هر ماهواره یک میلیون یورو هزینه شده است که این رقم در مقایسه با بسیاری از هزینه‌هایی که صورت می‌گیرد، ناچیز است

?موشکاف:‌هاهاهاها. بعله، ۲میلیون یورو فقط هزینة ماهواره اشه، موشکش به کنار. هاهاهاها. حالا ببینیم این ماهواره که قرار بوده ۲ و نیم سال عمر کنه و ۱۰ میلیون یورو هم کاسب بشن چقدر عمر کرده. هاهاهاها.





عدم موفقیت ماهواره ظفر
: تلویزیون رژیم – ۲۰ بهمن
ما زمان پروازمون سرجمع حول و حوش ۴۹۰ثانیه پرواز داشتیم. که ۴۷۵ ثانیه پرواز ماهواره بر انجام شد یعنی مرحله دوم ما هم پروازش انجام شد. قرار بود به ارتفاع ۵۴۰ کیلومتری ارتفاع ما به بالای ۵۴۰ کیلومتر رسید. سرعت باید به بالای ۷۰۰۰ متر می رسید که به ۶۵۰۰ متر رسید. بالای ۹۰ درصد اهدافی که برای این عملیات متصور بودیم در حوزة ماهواره بر به تحقق رسید.
متاسفانه در لحظات نهایی اون سرعتی که مورد نیاز ماهواره بود حاصل نشد و در واقع ایشالا با بهبودهایی که انجام میشه در پرتابهای آتی این بخش از ماموریت هم انجام میشه.
?موشکاف: بعله، آس تیلیغات نظام ولایت ظرف ۴۹۰ثانیه روی سرش خراب شد. هاهاهاها
اما یه وقت فکر نکنین این پروژه شکست خوردا! نخیر! ۹۰درصد، بلکه ۱۰۰درصد و حتی بیشتر از صد در صد موفق شده، گوش کنین!





تلویزیون رژیم – ۲۱ بهمن
حسینی: بحث شد که ما دیشب اعلامی که شد گفتیم ماهواره‌بر سیمرغ ماهواره ظفر را با موفقیت به فضا پرتاب کرد بعد اعلام شد خب ماهواره به‌سرعت نرسید و
آره یک عده گفتند این چه موفقیتی بود که در مدار قرار نگرفت که روی این خبر یک مقداری
حسینی: ‌این پارادوکسی من یک توضیحی خدمت‌تان عرض کنیم وقتی ما می‌گوییم داریم کار تحقیقاتی انجام می‌دهیم اینجا دیگه اهداف و موفقیت صفر و یکی نیست
با توجه به این‌که سرعت پایین بود بعد از طی مسافتی این برمی‌گردد به زمین اندازه‌گیری که انجام دادیم بالای ۹۰درصد اهداف‌مان در این پرتاب محقق شده بنابراین از نظر ما کاملا موفق است این پرتاب و انشاالله گام بلندی است برای این‌که این فاز تحقیقاتی را مرحله‌های بعدی‌اش را طی کنیم و این ماهواره‌بر را تثبیت کنیم.
خب چه اتفاقی می‌افتد آقای حسینی ببینید یک بار می‌شمارد معکوس بعد دوباره از یک شروع می‌کند همین جوری می‌رود ۱۰-۱۱-۱۲بعد یکهو؟
حسینی: ما پرتابهای قبلی‌مان هم به همین صورت بوده
?موشکاف: هاهاها… الحق که سنگ پای قزوین پیش روی این از خجالت آب می‌شه! این قدر رو را خبرنگاره هم ندیده بود و جوش آورده بود! می‌گه ما پرتابهای قبلی ‌ما هم همین جوری بوده! هاها ها! خب نفله! اون سه تای قبلی هم همین جوری بوده که همونجوری به جای رفتن به فضا برگشت خورد تو ملاج عظما! راستش رفقا بندة‌ موشکاف هم در برابر روداری این جونورا کم آوردم! خدایا اینا رو از کدوم سوراخ درآوردی! هاها ها! عزت زیاد!


لطفا به اشتراک بگذارید: