طنز عروسکی و سیاسی - کامبیز و خان دایی

کامبیز و خان دایی - طنز عروسکی و سیاسی


دولت آخوند روحانی هرکاری که نکرده باشد دست کم در به زیر فقر کشیدن ایرانی‌ها یک رکورد زده است.


ربیعی سخنگوی دولت هم پیشاپیش در پاسخ کسانی که به این نحو از اداره جامعه اعتراض دارند،


وقیحانه می‌گوید: «ما نبودیم وضع ۱۰۰برابر بدتر می‌شد» و می‌ا‌فزاید: «من ادعا نمی‌کنم امروز جامعه خوشحال


از زندگی خود است اما علتش را هم بگویید که اگر این دولت نبود،


[ای] شمایی که مدعی هستید، وضع صد برابر خراب‌تر می‌شد».(الف.۲۷ خرداد۹۹)


صد برابر بود چه می‌شد؟


مهمل گویی سخنگوی دولت آخوند روحانی مبنی بر تحلیل وضعیت حال جامعه و این ارزیابی بی‌اساس که اگر نبود این دولت بی‌خاصیت وضعیت در آینده به‌مراتب بدتر از الآن می‌شد، حتی رسانه‌های شریک قدرت و رانت‌خوار را نیز به تمسخر این سخنگو لاحق و بازجوی سابق، واداشته است:
«بر اساس گفته‌های ربیعی اگر دولت تدبیر و امید نبود ما اکنون به جای دلار ۱۸هزار تومانی دلار ۱میلیون و ۸۰۰هزار تومانی، به جای پراید ۷۰میلیونی پراید ۷میلیاردی، به جای سکه ۷میلیونی سکه ۷۰۰ میلیونی، و به جای مسکن متری ۱۵میلیونی مسکن متری ۱ و نیم‌میلیارد تومانی داشتیم! این در حالی است که در ایام تبلیغات انتخاباتی ریاست‌جمهوری سال۹۶ همین دولتمردان با تاکتیک فریب و ارعاب، مردم را از دلار۵هزار تومانی، پراید ۵۰میلیونی و سکه ۲میلیون تومانی در صورت پیروزی رقبای روحانی در انتخابات می‌ترساندند!»(خبرگزاری موج. ۲۷ خرداد۹۹)


افزایش نرخ تورم و گرانی بی‌امان اجناس و کالاها و خدماتی که تأمین کننده حداقل‌های زندگی است، افراد بیشتری را در زیر خط فقر فرو برده است. چه بسیارند اقشاری که قبلاً جزو اقشار متوسط جامعه بوده‌اند اما حالا به طبقات پایین‌تر جامعه کشانده شده‌اند و حاشیه‌نشینی را تجربه می‌کنند. هم‌چنین گرانی مواد خوراکی، لوازم خانگی که این روزها به‌طور سرسام آوری گرانتر شده‌اند


مطالب مرتبط


کامبیز و خان دایی در طنز سیاسی عروسکی


رژیم آخوندی و راندن میلیونها ایران به زیرخط فقر!

لطفا به اشتراک بگذارید: