احکام ضد بشری در بیدادگاههای دیکتاتوری حاکم بر ایران

۹سال زندان برای قاتل رومینا ۱۳ساله /۲باراعدام برای نوید افکاری بخاطر تظاهرات علیه نظام آخوندی


انجمن زنان ایران مقیم سوئیس طی اطلاعیه‌یی اعدام جنایتکارانه زندانی سیاسی نوید افکاری را محکوم کرد.


در این اطلاعیه آمده است: «قضاییه جنایتکار خامنه‌ای بامداد روز شنبه قهرمان ورزشی ایران نوید افکاری را با شقاوت بی‌رحمانه اعدام کرد و این درست در زمانی است که جامعه جهانی و ورزشکاران در سراسر جهان برای لغو اعدام فراخوان داده بودند.


اعدام نوید افکاری نشان ترس آخوندهای حاکم بر ایران در برابر قیام و شورش جوانانی است که آتش زیر خاکستر در جامعه انفجاری ایران هستند و از طرفی یک دهن کجی آشکار به جامعه جهانی به‌شمار می‌رود.


انجمن زنان ایرانی مقیم سوئیس با استناد به‌گفته خانم مریم رجوی:


شورای امنیت ملل متحد و کشورهای عضو، شورای حقوق و کمیسر حقوق‌بشر، اتحادیه اروپا و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر را فرا می‌خواند که به اقدامات مؤثر و عملی علیه رژیم ایران به‌خاطر اعدام نوید و ۱۲۰هزار اعدام سیاسی دیگر دست بزنند.


سکوت و بی‌عملی چراغ سبز برای ادامه جنایت و به‌مثابه همدستی است.


دادگاهی در شهر شیراز ایران یک قهرمان کشتی را با مجازات شوکه‌کننده ۲بار اعدام و شلاق به‌ خاطر تظاهرات علیه سیاست‌های فاجعه‌بار اقتصادی رژیم ایران محکوم کرده است.


حکم علیه نوید افکاری ۲۷ساله با خشم گسترده از جانب مدافعان حقوق‌بشر، ایرانیان آمریکایی و کشتی‌گیران برجسته آمریکایی مواجه شد که از حکام تهران خواستار توقف این اعدام شدند.


افکاری یکی از تظاهر‌کنندگانی بود که در اعتراضات ضد حکومتی در چندین شهر ایران در مرداد ۹۷ به خیابان‌ها آمدند. آنها به وضعیت وخیم اقتصادی و تورم اعتراض داشتند.


وحید برادر نوید افکاری به ۵۴سال و ۶ماه زندان و ۷۴ضربه شلاق محکوم شد. به برادر سوم حبیب ۲۷سال و سه ماه زندان و ۷۴ضربه شلاق حکم دادند.


 مطالب مرتبط:


انجمن زنان ایرانی مقیم سوئیس


 حکم اعدام نوید افکاری واکنش یک رژیم دیکتاتوری است


قهرمان کشتی ایران نوید افکاری بدست دژخیمان به شهادت رسید

لطفا به اشتراک بگذارید: