شهروند : شهرونگ ؛ یه دو دقیقه سامان ندید یه نفسی بگیریم !!

شهرونگ یه دو دقیقه سامان ندید یه نفسی بگیریم - شهروند


دلار بالا می‌رود، بورس پایین می‌آید، سکه پرواز می‌کند، نفت سقوط می‌کند. ... تورم کمرشکن است،


بیکاری اوج گرفته است و تولید به خواب رفته است... فقر بیداد می‌کند، ثروتمندان غنی‌تر می‌شوند،


کرونا مردمان را از پای می‌اندازد، آقازاده‌ها پولها را به کانادا می‌برند تا


هیأت سینه‌زنی پر رونق‌تر باشد... و این موضوعات تمامی ندارد.


در این بازه زمانی اقتصاد رژیم آخوندی با فشار ناشی از شوک‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، داخلی و بین‌المللی دست به گریبان است. کارگزارانش در انتظار مواجه شدن با رئیس جمهور بعدی استکبار جهانی هستند، اما دعا می‌کنند جناح مماشتگاران که به کاخ‌سفید می‌رود، سیاست‌گذاریهایی می‌کند که معلوم نیست چه پیآمد ها و نتایج ویرانگری دارد.


این شوک سیاست‌گذاریهای کوته نگرانه و بی‌نقشه، تنشهای مادی و روانی را بر پیکر جامعهٔ خسته و رنجور از فقر و بیماری دوچندان کرده است. همه می‌دانند تصمیم بالا و پایین شدن عرضهٔ کالاها و خدمات به بازار و بالارفتن قیمت ارز و طلا در پشت پرده‌هایی اتخاذ می‌شود که تصمیم‌گیرانش کمترین انسجام و وحدت عملی ندارند. کشمکش و تضاد منافع حتی سر از دادگاه‌های نیم بند، به شکل تسویه‌حساب در می‌آورد.


جهان صنعت (۲۷شهریور۹۹) در مورد پول‌پاشی قبلی رژیم برای کنترل مصنوعی قیمتها می‌نویسد:


«از یک‌طرف درآمدهای دولت به حداقل رسیده و درآمد ملی و رشد اقتصادی را با کاهش مواجه کرده، از طرف دیگر درآمد سرانه نیز کاهش یافته و نرخ تورم روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهد. همه این آیتم‌ها موجب می‌شود که سیاست‌گذار تنها با تزریق مسکنهای موقتی قادر باشد در برابر مشکلات مقاومت کند نه با اجرای سیاست‌های کارآمد و بلندمدت.


مطالب مرتبط


شهروند : لعنت به کرونا و هرچه که هست !


«ما داریم خون خود را می‌خوریم تا سیر شویم»


لطفا به اشتراک بگذارید: