سپاه پاسداران و سراشیب انحلال در برنامه آفساید

برنامه آفساید - سپاه پاسداران و سراشیب انحلال


نگاهی به نظام آخوندی و جامعه و درخواست انحلال سپاه


درختی نابارور و سمی در مکانی پر جمعیت روییده و با تیغ و خارهای زهرآگین‌اش روزانه باعث مرگ و میر یا مسمومیت عده‌یی از شهروندان می‌گردد. به‌طور همزمان این درخت تمام مواد مغذی خاک و آب محیط را هم خرج شاخ و برگ مرگ آفرین خویش می‌کند و نه محصولی برای مردم دارد و نه سایه‌ای بر سر کسی می‌گستراند و نه پرنده‌ای می‌تواند در آن آشیانی برای زندگی بسازد. به هر گوشه و به هر شاخه‌ای نگاه کنید آثار خون و مرگ و چرک و عفونت روی آن آشکار است. با خون تغذیه می‌شود و خودش را سرپا نگاه می‌دارد. با این درخت چه باید کرد؟


پرسش ساده‌ای بود؛ طبیعی است که پاسخ خواهید داد: «آن را قطع می‌کنیم!» در یک پاسخ کامل‌تر و هوشمندانه‌تر «آن را از ریشه در می‌آوریم!»


بسیار خوب! روشن است که به چنین هیولای آدم‌کشی نمی‌توان بدون پوشش و ابزار مناسب نزدیک شد. چرا؟ چون پیش از هر اقدامی، باید برای مقابله با تیغ و خارهای زهر‌آگین آن راه‌حل و طرحی داشت.


اکنون اگر مدعی حرافی را بیابید که درباره‌ٔ این درخت یا عوارض‌اش داستان‌سرایی کند و در بوق و کرنا بدمد، ولی هیچ اشاره‌یی به راه‌حل عبور از تیغ‌های زهر‌آگین آن نکند، آیا قضاوتی جز این به ذهن می‌زند که این مدعی در خوش بیینانه‌ترین نگاه دست کم «آگاه» نیست و نمی‌داند با چی در افتاده است! و یا این‌که نه پای خودش در پیوند با این درخت گیر است.



مطالب مرتبط


هشت سال جنگ ایران و عراق در آفساید


آفساید - انحلال سپاه پاسداران

لطفا به اشتراک بگذارید: