ایران : روحانی ؛ میدان و دیپلماسی مقابل هم نیستند،...سلیمانی بهترین مشاور ظریف!

روحانی ؛ میدان و دیپلماسی مقابل هم نیستند،...سلیمانی بهترین مشاور ظریف ـ ایران


آخوند روحانی روز ۸ اردیبهشت در جلسه هیات دولت اذعان کرد عملیات تروریستی و جنایت و جنگ‌افروزی در شورای عالی امنیت رژیم با حضور رؤسای سه قوه و سرکردگان سیاسی و نظامی رژیم تصمیم‌گیری می‌شود و به تأیید خامنه‌ای می‌رسد.


وی گفت: «کشور ما، نظام و چارچوب بسیار دقیقی دارد. تمام مسایل پیچیده سیاست خارجی و میدان دفاعی در شورای عالی امنیت ملی بحث می‌شود، چه وقتی می‌خواهیم یک عملیاتی دفاعی (بکنیم) و (چه وقتی) عملیات تهاجمی یک جایی باید انجام دهیم.


چه وقتی که می‌خواهیم کار سیاسی مهم انجام دهیم... حتماً در شورای عالی امنیت ملی بحث می‌شود. شورای عالی امنیت ملی درست شده برای این‌که رؤسای سه قوه آنجا حضور داشته باشند. برای این‌که بخش لشکری و کشوری در کنار هم قرار بگیرند.


فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی آنجا حضور دارند. بحث و بررسی می‌کنیم و در نهایت هم تصمیمی که اتخاذ می‌شود باید به تأیید مقام معظم رهبری برسد، بنابراین مشکل نداریم،


ممکن است اختلاف سلیقه و اختلاف‌نظر داشته باشیم، اما در نهایت در یک شورایی بحث و تصمیم‌گیری می‌شود. در همه مسایل مهم منطقه، چه عراق، چه سوریه، چه قبلاً افغانستان، چه یمن، چه لبنان، همه اینها در شورای عالی امنیت ملی بحث و تصمیم‌گیری شد».


در ادامهٔ شدت یابی جنگ گرگها بر سر فایل صوتی ظریف و دیپلماسی ، روحانی با دفاع از ظریف گفت:


«دزدیدن یک سند، دزدیدن یک نوار مسأله هست که باید مورد بررسی قرار بگیرد. چرا در این مقطع درست در مقطعی که وین در اوج موفقیت هست این را پخش می‌کنند تا در درون اختلاف درست بکنند.


مطالب مرتبط


توسعه ایرانی : نطنز درخط‌ مقدم جبهه برجام …؛ چه برسرتاسیسات هسته ای آمده است؟


دعوای باندی و دفاع روحانی از ظریف در مقابل باند رقیب

لطفا به اشتراک بگذارید: