چرا رژیم در رابطه با خرید واکسن کرونا کارشکنی می کند ؟

واکسن فروشی، کیسه جدید حاکمیت


کرونا در ایران به‌سرعت در حال گسترش و قربانی گرفتن است و وضعیت به قدری وخیم است که روزنامه‌های حکومتی هم به ناگزیر صدایشان درآمده است.


در این رابطه روزنامه رسالت نوشت: «همین که ‍ هر روز آمار قربانیان صعودی می‌شود و تعداد مبتلایان افزایش می‌یابد، بدان مفهوم است که ۱۰بر صفر از کرونا عقبیم».


این موضوع وقتی دردناک می‌شود که بسیاری از کشورها در نیمه راه واکسیناسیون همگانی هستند، اما با استناد به آمارهای حکومتی تنها کمی بیش از یک درصد جمعیت ایران واکسینه شده‌اند.


خامنه‌ای در ابتدای ورود کرونا راه علاج آنرا دعا و تضرع معرفی کرد، و درگام بعد که واکسنهای معتبر وارد بازار شد دستور ممنوعیت ورود واکسن را داد، و مردم ایران را بدون سپر در برابر هیولای کرونا تنها گذاشت.


مدتی بعد روحانی اعلام کرد بخش خصوصی می‌تواند واکسن وارد کند، و دو هفته بعد از حرف‌های روحانی علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: «ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز داده تا افراد و یا شرکتها با ارز نیمایی، واکسن وارد کنند تا افرادی که نمی‌توانند طبق سند ملی واکسیناسیون، منتظر دریافت واکسن باشند از واکسنهای وارد شده توسط این افراد استفاده کنند و پول آن را نیز پرداخت کنند» (سایت بولتن نیوز ۲۹فروردین ۱۴۰۰).


وقتی واکسن ۴دلاری، ۱۵ و ۱۶ و ۲۰دلار می‌خواهد عرضه شود، قطعاً یک شکافی وجود دارد. . وقتی واکسن ۱۰دلاری با پروفروم ۲۵ تا ۷۰دلاری می‌آید ماجرا دارد و پایان ماجرای واردات این واکسن‌ها در حالت خوش واکسن‌گیت است».


(سایت حکومتی تابناک ۱۳ اردیبهشت)


مطالب مرتبط :


واکسن فروشی، کیسه جدید حاکمیت


مریم رجوی: منع خرید واکسن کرونا توسط خامنه‌ای جنایتکار، قتل‌عام عمدی مردم ایران است


خانم مریم رجوی: تعلل و وقت‌کشی خامنه‌ای و روحانی در خرید واکسن کرونا

لطفا به اشتراک بگذارید: