ظریف: من دیپلماسی را بیشتر برای میدان هزینه کردم!؟

ظریف: من دیپلماسی را بیشتر برای میدان هزینه کردم تامیدان برای دیپلماسی هزینه شده باشد؟!


یکی از جنایت‌های سپاه پاسدارن ساقط کردن هواپیمای اوکراینی و کتمان آن تا ۳ روز بعد بود


انتشار مصاحبهٔ محمدجواد ظریف با سعید لیلاز تحت عنوان «تاریخ شفاهی دولت» نفت بر آتش جنگ قدرت در بین باندهای نظام پاشیده است.


خروجی این جنگ نه تنها به نفع هیچ‌یک از جناح‌بندیهای قدرت نیست بلکه بخشی از اسرار مگو را از پرده بیرون انداخته است.


معلوم می‌شود اقتدارنمایی پوشالی دیگر جواب نمی‌دهد. پوسیدگی، وارفتگی و درهم‌ریزی حاکمیت آخوندی در واپسین روزهای آن از قوارهٔ تصور فراتر است و «موش تا انبار حکومت و اندرونی آن حفره زده است»! در واقع موش‌ها در کاهدانی با هم می‌جنگند که از فرط نقب‌زدگی، سوراخ سوراخ است.


ز این رو باند اصول‌گرا از آن به‌عنوان «اظهارات کج‌، غلط و بعضاً سرشار از دروغ و ضدامنیت و منافع ملی»! و «ساختن دوقطبی خطرناک برای امنیت ملی در انتخابات بر سر سیاست خارجی» یاد می‌کند. کاربرد تعبیری مانند «ضدامنیت ملی» هم در ادبیات سیاسی این رژیم بسیار واضح است، یعنی اقدامی که مرتبط است با لرزه سرنگونی رژیم.


موضوع دوم صحه گذاشتن بر نقل و انتقال‌های قاسم سلیمانی و حمل جنگ‌افزار و شبه‌نظامی به سوریه در پوش هواپیمایی ماهان و ایران‌ایر است. علاوه بر آن در این فایل صوتی مشخص می‌شود که چطور همهٔ ارکان حکومت با هم درصدد انکار جنایت سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی بوده‌اند و ظریف مأموریت ماله‌کشی آن را به‌عهده داشته است.


موضوع دیگر آن‌که به‌میان کشیدن پای نفر شمارهٔ ۲رژیم (قاسم سلیمانی) بازی با خط قرمزهای رژیم است و دود آن به چشم تمامیت حاکمیت می‌رود.


خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی اعلام کردند: ظریف بارها دروغ گفته و حالا که قافیه را تنگ می‌بیند با خون مسافران پرواز مظلوم‌نمایی می‌کند. می‌گوید نمی‌دانستم، بگویید تا علاج کنم. تو می‌دانستی، رئیس‌ات هم می‌دانست، همه می‌دانستند. چه چیزی را علاج می‌کنی؟… تاریخ را عوض نکن. تاریخ خود تویی که لگه ننگ آن هستی. (توئیتر سخنگوی قربانیان هواپیمای اوکراینی ۷اردیبهشت)



مطالب مرتبط


فایل صوتی ظریف حاکمیت سپاه پاسداران در ایران ـ قضاوت با شما


خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی: ظریف دروغگوی هزار چهره

لطفا به اشتراک بگذارید: