رسالت : حضور پرشور کاندیداها!؛ ...سیرک و شعبده انتخابات نظام

حضور پرشور کاندیداها!؛ ...سیرک و شعبده انتخابات نظام ـ رسالت


روزنامه حکومتی مستقل وابسته به باند مغلوب؛ در مقاله‌ای به تاریخ دوشنبه ۲۷اردیبهشت با اعتراف به کسادی نمایش انتخابات؛ آنرا بازار مکاره‌ای نامید که کاندیداها؛ هر کس به‌زعم خودش کالایش را در آن عرضه می‌کند.


نویسنده مقاله با نام قایم موسوی؛ که تحلیلگر سیاسی عنوان شده؛ در مقاله خود با اذعان به چهل سال حاکمیتی که مردم از آن گریزان شده‌اند و دلیل آن هم اعتقاد سیاستمداران حکومتی به «بی‌پدر و مادر بودن سیاست» است، می‌نویسد: «بازار مکاره‌ای شده این انتخابات، هر کس به‌زعم خودش کالایش را در آن عرضه می‌کند مشتریان تبدیل به رهگذرانی شدند که تا عمقِ وجودشان کیفیتِ کالای بنجل‌شان را لمس کرده است. شعارها را ببینید.


غالب‌شان بر همان سیاق «انداختن به مشتری»، گنجشک رنگ کردن؛ جای قناری فروختن»! به‌گونه‌یی منتقد وضع موجود هستند. چیزی که سخت آزار دهنده اما مملو از واقعیت است، این است که گریزی از «سیاست» نیست. این‌که ما تا خرخره در آن فرو رفته‌ایم و برایش قائل به «بی پدر و مادری» هستیم در تمام اتمسفر این مملکت ساری و جاری است».


نویسنده مقاله در پایان با اعتراف به این‌که این شورای نگهبان ولی‌فقیه است که نتایج را رقم می‌زند با طنز می‌نویسد: «با این حال نگاهها به قدیسانِ ۱۲ نفره‌ای است که ظاهراً در جایگاهی فراسیاست نشسته‌اند. چینش میزِ شامِ سیاست وفق سلیقهٔ آن‌هاست. می‌تواند فاخرانه باشد؛ با خوشرویی میزبان که، هر کس؛ هر چه میل دارد تناول کند، می‌تواند سوپی رقیق باشد، صرفاً برای سد جوع!»


مطالب مرتبط


رسالت :تذکر به مجری سیاست خارجی!…؛خامنه‌ای و تذکر به ظریف


اعتراف روزنامه مستقل به بازار مکاره نمایش انتخابات

لطفا به اشتراک بگذارید: