جمهوری اسلامی در حال مرگ است

نایاک بنگاه لابی‌گری و معاملات ولی فقیه در آمریکا نگران حال جمهوری اسلامی است!


سایت نشنال ریویو روز ۲۹مهر نوشت: شورای ملی ایرانی آمریکایی بارها پژواکی از لفاظیهای تهران در مقصر جلوه دادن آمریکا در رابطه با تجاوزات و تخلفات رژیم ایران بوده است.


اختلافات سیاسی در آمریکا ممکن است در موضوعات مختلف عمیق شود، ولی این کشور هنوز بر سر یک موضوع نسبتاً متحد است. از زمان ظهور انقلاب اسلامی در ایران در سال۱۹۷۹، آمریکایی‌ها تقریباً از همه طیفهای سیاسی به رژیم ایران به‌عنوان یک دشمن و عامل تهدید کننده و حتی گاهی اوقات یک عامل شرور نگاه می‌کنند.


بن رودز مشاور امنیت ملی معاون کاخ‌سفید در دوره اوباما، درباره این‌که چگونه تیم وی رسانه‌های اصلی آمریکا و «دیگر گروه‌های خارجی» را فریب می‌داده و سپس آنها آنچه که تیم وی درباره توافق جنجال برانگیز اتمی با رژیم ایران به آنها برای اعلام می‌داد را تصدیق می‌کردند، جنجال به‌پا کرد.


ولی هنوز درباره این‌که رژیم ایران چه بوده و چه هست، در آمریکا یک اجماع وجود دارد. نظرسنجی گالوپ در ۳مارس آشکار کرد که هیچ رژیمی در نظر آمریکایی‌ها مانند رژیم ایران خوار نبوده است. جالب است که از کسانی که نظرسنجی شده‌اند، ۸۸درصد دیدگاه بسیار یا به‌شدت نامساعدی نسبت به این کشور داشتند


نظرسنجی سال۲۰۱۹ نیز انعکاسی از این اجماع بود: ۹۳درصد از آمریکایی‌ها برنامه تسلیحات اتمی رژیم ایران را یک تهدید اصلی و مهم تلقی می‌کردند و ۹۰درصد قدرت نظامی رژیم ایران را به‌عنوان یک تهدید فزاینده با همان میزان فوریت دسته‌بندی می‌کردند.


مطالب مرتبط


انتخابات تبدیل به یک کالبد بی‌روح شده است


نشنال ریویو – آمریکا: نایاک، لابی و پژواک لفاظیهای رژیم ایران در آمریکا

لطفا به اشتراک بگذارید: