سؤالی که در پی انتصاب ۲۸خرداد در رژیم بگوش می‌رسد: به کجا می‌رویم؟

همه از هم در این نظام می‌پرسند که در پی انتصاب ۲۸خرداد به کجا می‌رویم؟


آقا تهرانی عضو مجلس ارتجاع: «نباید مردم را بترسانیم برای این‌که نظام زیر سؤال برود، اینها راهش نیست، نظام به شما چنین اجازه‌ای نمی‌دهد، کمی تحملتان می‌کنند بعد هم جمعتان می‌کنند».


اسحاق جهانگیری: «کسانی که نگذاشتند مردم به صحنه بیایند و برای حل مشکلات داخلی و بین‌المللی در انتخابات شرکت کنند، باید پاسخگو باشند».


مجمع عمومی جبهه اصلاحات: «شورای نگهبان در اقدامی از پیش زمینه‌سازی شده نمایندگان همه جریانهای سیاسی مختلف کشور را به غیر از یک جریان مشخص حذف کرد. اعضای مجمع عمومی جبهه اصلاحات، ۹نفر را برای نامزدی در انتخابات پیشنهاد کرده و به‌دنبال انتخاب یک نامزد واحد از میان آنها بودند. اما با رد صلاحیت همه آنها، اینک جبهه نامزدی برای معرفی به مردم ندارد».


حسن خمینی: « «اگر جای نامزدهای تأیید شده بودم، انصراف می‌دادم … دولت برآمده از این انتخابات توان حل هیچ مشکلی را ندارد و ناتوان در حل مسائل، صحنه را ترک خواهند کرد».


آخوند آملی لاریجانی: «از اولین حضور این‌جانب در شورای‌نگهبان در سال۱۳۸۰، قریب به بیست سال می‌گذرد. در تمام این مدت، از شورای نگهبان دفاع کرده‌ام، حتی در سال‌هایی که در قوه قضاییه بودم؛ اما هیچ‌گاه تصمیمات شورا را تا این حد غیرقابل دفاع نیافته‌ام؛ چه در تأیید صلاحیتها و چه در عدم احراز صلاحیت‌ها».


تاجزاده: «رد صلاحیت غیرقانونی خود و دیگر نامزدها را نیز برنمی‌تابم. رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در این دوره چنان ناموجه و امنیتی بوده که صدای اعتراض عضو بیست ساله شورای نگهبان را درآورده است. سوگمندانه باید گفت در دوره انتقال کار از مهندسی انتخابات گذشته و به انتصابات رسیده است».



مطالب مرتبط


انتخابات تبدیل به یک کالبد بی‌روح شده است


درس تاریخی در حذف کاندیداها توسط خامنه‌ای - گزارش خبری

لطفا به اشتراک بگذارید: