حوزه خالی مثل دست خامنه‌ای ولی فقیه نظام - انیمیشن طنز سیاسی

انیمیشن طنز سیاسی - حوزه خالی مثل دست خامنه‌ای ولی فقیه نظام


خامنه‌ای هر فضیحت و رسوایی را به‌جان خریده تا به‌هر قیمت، این بار آخوند رئیسی، جلاد۶۷ را از صندوق شعبدهٔ انتخابات در بیاورد و بر کرسی ریاست‌جمهوری نظام بنشاند. وی به‌همین منظور رقیبانی که می‌توانستند مهندسی او را مختل کنند، پیشاپیش از سر راه برداشت، به‌حسن خمینی و ظریف شخصاً اشاره کرد که وارد این میدان نشوند. پاسدار علی لاریجانی را هم که به‌مدت ۳۰سال مجری اوامر او بود، توسط شورای نگهبان خود، بی‌تعارف دو بار رد صلاحیت کرد.


تکان و تنش در حوزه و در ارکان نظام
رد صلاحیت لاریجانی تنش و نارضایتی شدیدی را در ارکان نظام در پی داشت؛ از جمله در حوزه قم که از پایه‌های مقوم رژیم آخوندی محسوب می‌شود. آن چنان که وقتی مهرعلیزاده در نمایش مناظره اول، رئیسی را به‌خاطر آن‌که فقط ۶کلاس سواد دارد مورد طعنه قرار داد و گفت که «سواد حوزوی برای ادارهٔ کشور کافی نیست» سخنی که به‌معنای زدن پایه حکومت آخوندی و نفی صلاحیت آخوندها برای ادارهٔ کشور است؛ اما واکنشی و صدایی از حوزه در مخالفت با این حرف و حمایت از رئیسی برنخاست. آخوند پناهیان از مداحان خامنه‌ای این حرف را زدن فقه به‌دیوار توصیف کرد و با تأکید بر این‌که خمینی دجال، فقه را علم ادارهٔ جامعه می‌دانست، از سکوت حوزه ابراز تعجب کرد و این‌که چرا از بیش از ۲۰هزار نفر علما و فضلای حوزه قم حتی یک اطلاعیه با امضای دوهزار نفر در نیآمد که «آقا به‌فقه توهین نکن!» (خبرگزاری دانشجو – ۱۶خرداد).


سکوت آخوندها و مراجع حوزه که نشانهٔ آشکار خشم و نارضایتی آنها از خامنه‌ای و کاندیدای مطلوب اوست قابل فهم است؛ اولاً به‌خاطر آن‌که رئیسی سواد درست حسابی ندارد؛ ثانیاً علی لاریجانی برای ورود به‌صحنهٔ رقابت، حمایت شماری از مراجع قم را جلب کرده بود، اما خامنه‌ای به‌آنها وقعی ننهاد و مهرهٔ ۳۰سالهٔ خود را رد صلاحیت کرد و به‌رغم این‌که کنار گذاشتن او را شیادانه جفا و ظلم خوانده بود، بار دوم هم از طریق شورای نگهبان رد صلاحیت او را دو قبضه کرد.



مطالب مرتبط


مناظره انتخاباتی رئیسی- انیمیشن طنز سیاسی


پاسخ‌ها به‌مهندسی خامنه‌ای

لطفا به اشتراک بگذارید: