برنامه آفساید ـ  طرح صیانت خامنه‌ای

طرح صیانت خامنه‌ای در برنامه آفساید


روزنامه حکومتی آ‌رمان ۲۱مرداد نوشت: طرحی که به نام صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی آمده است به جهت محدودسازی حق دسترسی ملت به اطلاعات، نقض آشکار قانون اساسی است و مجلس هم بر اساس اصل ۹ قانون اساسی مجاز به چنین کاری نیست.


آرمان افزود: بیش از یک ربع قرن است که در ایران هزینه‌های هنگفتی پرداخت شده تا از طریق اقداماتی مانند بالا نبردن پهنای اینترنت، فیلترینگ و... برای دسترسی مردم به انواع امکانات اینترنتی مانع ایجاد شود اما شاهد بودیم همه آنها به شکست محض انجامیده است.


قانونگذار نمی‌تواند با واقعیت سرستیز داشته باشد. تمام این مسائل نشان‌دهنده آن است که این طرح غیرکارشناسی، خلاف قانون اساسی و مغایر با تجربه خودمان و تجربه جهانی است.


روزنامه حکومتی آرمان با هشدار به عواقب اجرای این طرح سرکوبگرانه افزود: این طرح بسیار خطرناک است از این جهت که وضعیت زندگی روزمره را به خطر می‌اندازد.


در همین رابطه روزنامه حکومتی شرق با اشاره به طرح «صیانت» با عنوان «قطع ارتباط در عصر ارتباط!» نوشت: فضای مجازی زمینه کسب‌وکار مردم شده و تکلیف خیل عظیم بیکارانی که در این شرایط اقتصادی و بحران کرونا و تحریم برای امرار معاش به پلتفرم‌های خارجی مثل اینستاگرام پناه آورده‌اند، مشخص نیست و این مهم‌ترین خطری است که خسارت قابل توجهی را از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و سیاسی برای کشور در بر خواهد داشت، آن هم در دوره‌ای که کشور بیش از هر زمان دیگری با انواع مشکلات و مصائب اقتصادی مواجه است.



مطالب مرتبط


برنامه آفساید ـ  پاسخی به مصداقی، خدابنده، شاهسوندی و


اذعان رسانه‌های رژیم به سرانجام «محکوم به شکست» طرح «صیانت» از فضای مجازی

لطفا به اشتراک بگذارید: