رئیس سازمان برنامه و بودجه: می‌توانیم به رشد ۸درصدی برسیم

می‌توانیم به رشد ۸درصدی برسیم ـ رئیس سازمان برنامه و بودجه


سایت حکومتی اصلاحات پرس در ادامه نوشت: وعده‌یی که رئیسی در نخستین روزهای ریاست‌جمهوری‌اش آن را دنبال می‌کند، به باور کارشناسان امر نه‌تنها تحقق‌یافتنی نیست، بلکه در صورت اجرا نیز نمی‌تواند اثرات مثبتی بر بازار مسکن گذاشته و نیازهای موجود را پاسخ دهد.


یک فعال رسانه‌یی در توئیتی در انتقاد به این وعده رئیسی با اشاره به این‌که چهار برابرکردن تولید مسکن یعنی چهار برابر شدن ظرفیت تولید فولاد، سیمان، سنگ، کابل، لوله، برق، آب و... ‏ یعنی امضای سه برجام برای تأمین‌کردن ارز مورد نیاز آن، گفته بود: «ساختن یک میلیون مسکن در سال فقط نیاز به حداقل ۱۰میلیون تن میلگرد اضافه دارد؛ یعنی دوبرابر شدن ظرفیت تولید که اگر تحریم نباشیم، ۱۰سال زمان می‌برد. سیمان و سایر مصالحش بماند. وعده‌های تو خالی و کارشناسی‌نشده فقط آبروی شما را نمی‌برد، ملت را ناامید می‌کند».


یک کارشناس حوزه مسکن هم گفته بود: «احداث یک میلیون واحد فقط در یک سال نیاز به چهار هزار میلیارد تومان یعنی منابعی بیش از نقدینگی موجود در کشور دارد؛ سؤال این است که آیا چنین منابعی در اختیار داریم و آیا ساخت سالانه یک میلیون مسکن به ذهن دولتهای قبل نرسیده بود؟».



مطالب مرتبط


وای به روزی که ایران به پا خیزد


وعده توخالی و کارشناسی نشده رئیسی صدای باند خودش را هم درآورد

لطفا به اشتراک بگذارید: