اینم از اقتصاد دولت رئیسی: افزایش ۵۰درصدی قیمت لبنیات

افزایش ۵۰درصدی قیمت لبنیات ـ ره‌آورد اقتصاد دولت رئیسی


روزنامه حکومتی همدلی در گزارشی به‌تاریخ چهارشنبه ۱۷شهریور با اعلام گرانی ۵۰درصدی لبنیات؛ اعتراف کرد که شرایط به گونه‌ای شده که این قلم ضروری نیز از سبد خانوار و سفره خالی تهی دستان خارج شده است.


بر اساس این گزارش «روند افزایش قیمت لبنیات در مدت اخیر به‌صورتی بوده که ۶قلم از این گروه نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰درصد و حتی تا ۱۲۰درصد گران شده است».


همدلی در ادامه گزارش خود اضافه می‌کند که در رابطه با قیمت شیر پاستوریزه هر یک لیتر آن در مرداد سال قبل به‌طور متوسط ۷۲۰۰تومان قیمت داشته که در تیرماه امسال به حدود ۱۱هزار و ۵۳۰ رسیده است؛ یک قالب کره صد گرمی کره نسبت به مرداد سال گذشته ۱۲۱.۵درصد افزایش داشته؛ به‌طوری که این کالا در ماه گذشته تا ۱۲هزار ۳۰۰تومان فروش رفته است».


خامه پاستوریزه نیز نسبت به سال گذشته ۸۶.۳ گران شده است؛ به‌طوری‌که هر یک بسته ۲۰۰گرمی خامه از مرداد پارسال به‌طور متوسط ۷۳۶۶تومان قیمت داشته که در مرداد به ۱۳هزار ۷۰۰تومان رسیده است، این محصول حتی تا ۱۴هزار و ۴۰۰تومان در ماه گذشته فروش رفته است. هر کیلو ماست تا ۲۰هزار تومان فروخته شده و افزایش قیمت ماست پاستوریزه نیز به‌نحوی بوده که این کالا در مرداد جاری تا هر یک کیلو ۱۹هزار و ۲۳۰تومان فروش رفته است.



مطالب مرتبط


خامنه‌ای: الان همه چی درست می‌شود


گرانی ۵۰درصدی لبنیات و خالی‌تر شدن سفره تهی دستان

لطفا به اشتراک بگذارید: