وزیر راه و شهرسازی دولت رئیسی: طرح ساخت یک میلیون خانه از دو هفته بعد آغاز می‌شود

طرح ساخت یک میلیون خانه از دو هفته بعد آغاز می‌شود ـ وزیر راه و شهرسازی دولت رئیسی


اخیراً از معاون وزیر مسکن و شهرسازی جلاد ۶۷ درباره منابع مالی ساخت یک‌میلیون مسکن در یک سال سؤال شد، او گفت از بانکها می‌گیریم. این در حالی است که هم‌اکنون بانکها مقادیر کلانی از دولت طلب‌کار هستند.


روز ۱۹شهریور ۱۴۰۰ روزنامه حکومتی وطن‌امروز درباره منابع مالی برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال‌جاری از قول محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی جلاد نوشت: «۱۹بانک مکلف شده‌اند مبلغ ۳۶۰هزار میلیارد تومان به بخش مسکن پرداخت کنند. مصالح لازم هم به شکل مستقیم از بورس و بهره‌مندی از بازار سرمایه تأمین خواهد شد».


به این‌ترتیب معاون وزیر اعتراف کرد تمامی هزینه‌های ساخت آن یک میلیون مسکن رویایی را از بانکها و بورس و بازار سرمایه تأمین خواهد کرد. اما البته او نگفت یا نمی‌دانست که همین الآن دولتش به‌گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، مبلغ ۶۵۰هزار میلیارد تومان به بانکها بدهکار است که با این ۳۶۰هزار میلیارد تومان، بیشتر از هزار تریلیون تومان می‌شود!


یعنی نزدیک به دو سال و نیم بودجه کل کشور! پولی که بلافاصله با چاپ اسکناس و اوراق بهادار بی‌پشتوانه، از دستمزد و سفره مردم، ولی بدون اطلاع مردم برداشته خواهد شد! و تورم هم از مرزهای جدیدی عبور خواهد کرد (وطن امروز۱۹ شهریور).



مطالب مرتبط


وعده حکومت: زمستان گرانی در راه است


یک میلیون مسکن با سرقت پول مردم

لطفا به اشتراک بگذارید: