از ساخت کرونا یاب با در قابلمه تا واکسن برکت ـ طنز خنده دار

طنز خنده دار ـ از ساخت کرونا یاب با در قابلمه تا واکسن برکت


به‌نظر می‌رسد به موازات «افسردگی سیاسی، خستگی، فرسایش و افول و زوال» در بین نیروهای رژیم، حسین سلامی به جای «کرک و پشم بر باد دادن دشمنان»! برای به رخ کشیدن اقتدار نظام، به پروپاگاندای کم‌خطر پناه برده است. به یاد داریم که در ۱۷فروردین۹۹ او چگونه در جلوی دوربینهای حکومتی با آب و تاب از یک جعبهٔ جادو رونمایی کرد و به سبک تعزیه‌گردانان سنتی در توصیف آن گفت:


«آنچه که می‌بینید، پدیده‌یی جدید و منحصر به‌فرد است که جمعی از بسیجیان دانشمند و با اخلاص پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، آن را اختراع کردند... این یک پدیده علمی شگفت‌انگیز است و در بیمارستانهای مختلف تست شده و بیش از ۸۰درصد دقت و صحت آن جواب داده است و مبنای خیلی خوبی برای هر نوع ویروسی خواهد بود».


پاسدار سلامی در تبلیغ آنچه آن را کرونایاب «مستعان ۱۱۰» می‌نامید مدعی شد «این دستگاه با استفاده از ویروس دوقطبی ایجاد میدان مغناطیسی تا شعاع ۱۰۰متری، در پنج ثانیه سطوح و افراد آلوده را تشخیص می‌دهد. این دستگاه نیاز به خون‌گیری ندارد، از راه دور و هوشمندانه عمل می‌کند، یعنی برای غربال‌گری انبوه استفاده می‌شود».


این اظهارات و ادعاها، چنان نسنجیده، غیرعلمی و خام بود که سر و صدای عوامل حکومتی را نیز درآورد. حسام‌الدین آشنا معرفی این دستگاه را رپورتاژ آگهی خواند و خواستار خودداری از پخش آن در تلویزیون حکومتی شد. انجمن فیزیک ایران نیز در بارهٔ این ردیاب من‌درآوردی کرونا گفت:


«این ادعا آن‌قدر از علم دور است که انجمن فیزیک ایران آن را در مجموعه ادعاهای شبه علم دسته‌بندی می‌کند».



مطالب مرتبط


طنز ـ سخنرانی وارونه جنتی


از «مستعان۱۱۰» تا «فرمول غلبه بر کرونا»!

لطفا به اشتراک بگذارید: