انسیه خزعلی: اینکه کارمندان حجاب را رعایت نمی‌کنند از کم کاری ماست

اینکه کارمندان حجاب را رعایت نمی‌کنند از کم کاری ماست! ـ انسیه خزعلی معاون رئیسی جلاد از خودش انتقاد کرد


توحش قرون‌وسطایی نظام ولایت فقیه از اوان شکل‌گیری خود خوب می‌دانست که جایی در جامعهٔ مترقی و پویای ایران ندارد، بنابراین برای تسخیر روان جامعه از شیوه‌های عقب‌مانده و وحشیانهٔ سرکوب مدد گرفت و فوبیای سرکوب را به‌وجود آورد و آن را گام‌به‌گام تقویت کرد.


نخستین قربانیان این فوبیا زنان و دختران ایرانی بودند. خمینی می‌دانست که اگر این قشر بالنده را خانه‌نشین کند خواهد توانست گام‌های بیشتری را در راستای انقباض جامعه بردارد. گیر دادن به تار موی زنان، اجباری کردن حجاب تصویب قوانین شداد و غلاظ مربوط به دوران جوامع عشیرتی در زمرهٔ این گام‌ها بودند.


اعزام گله‌وار چماقداران و چاقوکشان به خیابان برای حمله به میتینگ‌ها و دفاتر نیروهای سیاسی و مترقی هدفی جز انسداد فضای سیاسی و ایجاد این فوبیا نداشت. تصویب لایحهٔ ضدبشری قصاص و اصرار بر اجرای احکام مادون تمدن حد و تعزیر در خیابان و برپا داشتن جرثقال‌ها برای اعدام‌های علنی، بخش‌هایی از طرح و برنامهٔ این رژیم بود.


شاید تعجب‌آور به‌نظر برسد که چرا این رژیم در حالی که از پیشرفته‌ترین دانش‌ها و تکنیک‌های بشری برای تولید سلاحهای کشتار جمعی استفاده می‌کند ولی هم‌چنان از قصاص و دیه و قطع دست و چشم‌درآوردن و سنگسار چشم نمی‌پوشد. پاسخ به آن ساده است. این‌گونه اقدامات، به‌طور خودبه‌خودی فوبیا ایجاد می‌کند.



مطالب مرتبط


آخر و عاقبت عظما و اذنابش


دیگر جامعه از فوبیای سرکوب نمی‌ترسد

لطفا به اشتراک بگذارید: