خامنه‌ای رهبران طالبان را مسئولان محترم کنونی افغانستان خواند!

منظور از وحدت اسلامی و تمدن جدید اسلامی این بود: خامنه‌ای رهبران طالبان را مسئولان محترم کنونی افغانستان خواند!


ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان روز یکشنبه دوم آبان به خبرگزاری «آریانا نیوز» افغانستان گفت که هیچ فردی از طرف طالبان در نشست تهران شرکت نخواهد کرد.


این در حالی که رژیم آخوندی برای برگزاری نشست همسایگان افغانستان در تهران بعد از نشست مشابهی در روسیه آماده می‌شود، طالبان اعلام کرده است که برخلاف نشست مسکو، در نشست تهران شرکت نخواهند کرد.


نشست «آینده افغانستان» روز ۲۸مهر در مسکو با حضور نمایند‌گان ۱۰کشور از جمله روسیه، چین، رژیم آخوندی و پاکستان برگزار شد.


روزنامه حکومتی شرق به‌تاریخ اول آبان نوشت: وزارت امور خارجه روسیه با نادیده‌گرفتن نظر جمهوری اسلامی، بیانیه‌یی را با عنوان بیانیه مشترک روی خروجی خود قرار داد.


روزنامه جمهوری نوشت: برای جمهوری اسلامی، به‌رسمیت شناختن حاکمیت طالبان بر افغانستان، از خطای استراتژیک هم بالاتر است و باید آن را یک «ننگ» نامید. خط درست «نه ننگ نه جنگ» است.


روزنامه حکومتی شرق نوشت: در ساعات پایانی نشست مسکو در خصوص افغانستان توئیت دستیار وزیر امور خارجه از عدم دستیابی شرکت‌کنندگان به توافق برای صدور بیانیه خبر داد. این در حالی بود که وزارت امور خارجه روسیه دقایقی بعد با نادیده‌گرفتن نظر جمهوری اسلامی، بیانیه‌یی را با عنوان بیانیه مشترک روی خروجی خود قرار داد. شنیده‌ها از عدم رضایت و حتی اطلاع ایران برای صدور بیانیه خبر می‌دهد.



مطالب مرتبط


دختر مهدوی کنی: پدرم می‌گفت اگر چلوکباب هم می‌خورید برای خدا بخورید!


سخنگوی طالبان اعلام کرد در نشست همسایگان افغانستان در تهران شرکت نخواهند کرد


لطفا به اشتراک بگذارید: