ماجرای نفتکش ویتنامی: اقتدار یا صحنه پردازی و داستانسرایی!

اقتدار یا صحنه پردازی و داستانسرایی! ـ ماجرای نفتکش ویتنامی ـ ۱۴آبان۱۴۰۰


صدا و سیمای آخوندی و سایر رسانه‌های کوک‌شده، در شب ۱۳آبان، سالگرد گروگانگیری کارکنان سفارت آمریکا در تهران، اعلام کردند که نیروهای آمریکایی یک نفتکش ایران را در آبهای عمان مصادره نموده و با انتقال محموله نفت آن به نفتکش دیگر، آن نفتکش را به سوی مقصد نامعلوم هدایت کرده‌اند. تلویزیون آخوندی که اصل خبر را بعدازظهر آن روز اعلام کرده بود، شب اقدام به پخش فیلم آرتیستی آن نمود.


ورود جانی‌دالر گونه!


قسمت هیجان‌انگیز و مهیج ماجرا، ورود جانی‌دالر‌گونهٔ «دلاور مردان نیروی دریایی سپاه»! به صحنه بود. آنها با یک «عملیات پیچیدهٔ چندوجهی»! توانستند نفتکش به‌سرقت رفته را به تصرف درآورده و در زیر چشم ناوگانهای «شیطان‌بزرگ» به «آب‌های سرزمینی» هدایت کنند و آب از آب تکان نخورد!


در سکانس‌های بعدی این فیلم خفن! بالگردها و ناو جنگی شیطان بزرگ به تعقیب نفتکش پرداختند اما با ورود «قاطعانه و مقتدرانهٔ نیروهای جان بر کف سپاه»! ناکام ماندند و مجبور شدند با استعداد چند ناو جنگی وارد شوند ولی باز موفق نشدند.


در خبرهای اولیه حول این موضوع به تاریخ این رخداد اشاره‌یی نشده بود، پروپاگاندای طراحی شده در این خبر شنونده یا بیننده را دچار این سردرگمی و شبهه می‌کرد که گویا این عملیات درست در سالگرد ماجراجویی ۱۳آبان رخ داده است.



مطالب مرتبط


مطبوعات حکومتی نوشتند: مسئله فقر امنیتی شده است!


قدرت‌نمایی پوشالی با یک «فیلم اکشن»!

لطفا به اشتراک بگذارید: