ترانه طنز ـ مذاکره ـ برجام ـ امیرعبداللهیان

مذاکره ـ برجام ـ امیرعبداللهیان ـ ترانه طنز


اما عقب‌نشینی مهمتر، کوتاه‌آمدن از خواست لغو تمامی تحریم‌هاست. در حالیکه تا چند روز پیش، از رئیسی تا امیر عبداللهیان و تا باقری و خطیب‌زاده تأکید می‌کردند که تا تمامی تحریم‌ها لغو نشود، رژیم پای تعهدات برجامی‌اش نمی‌آید و با تأکید می‌گفتند «آمریکا باید تمام تحریم‌های برجامی، غیرهسته‌یی و ترامپی را رفع کند» (غریب‌آبادی، سفیر پیشین رژیم در آژانس بین‌المللی اتمی-۲۰فروردین۱۴۰۰)


اکنون وزیر خارجهٔ رژیم در تماس با دبیرکل سازمان ملل تنها بر «لغو کامل تحریم‌های برجامی» تأکید می‌کند. لغو تحریم‌های برجامی هم یعنی تنها لغو آن دست از تحریم‌ها که دربارهٔ برنامهٔ هسته‌یی بوده و در توافق برجام تعلیق شده بود.


در حالیکه بیش از ۷۰۰ تحریم بعد از برجام (در دوران ترامپ) و خارج از برنامهٔ هسته‌یی و به‌خاطر تروریسم، نقض حقوق‌بشر و برنامهٔ موشکی رژیم اعمال شده و تعداد بسیار زیادی تحریم‌های سنگین و همه‌جانبه نیز توسط کنگرهٔ آمریکا اعمال شده که تنها یک مورد آن، تحریم «کاتسا» به‌خاطر گستردگی و شدت تأثیرگذاری، «مادر تحریم‌ها» نامیده می‌شود. بنابراین حتی اگر آمریکا تحریم‌های هسته‌یی را هم لغو کند، صدها تحریم سنگین غیربرجامی و تحریم‌های مصوب کنگرهٔ آمریکا باقی می‌ماند و راه نفسی برای رژیم باز نمی‌شود.



مطالب مرتبط


ترانه طنز ـ علم‌الهدی و کنسرت


لطفا به اشتراک بگذارید: