گفتگوها در وین ادامه دارد...

گفتگوها در وین ادامه دارد....


فاکس نیوز در یک گزارش به بن‌بست مذاکرات اتمی با رژیم آخوندی اشاره کرد و از قول مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: روز جمعه۲۶آذر جیک‌سولیوان طی سخنانی گفت: مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران خوب پیش نمی‌رود. ما هنوز راهی برای برگشت به توافق برجام پیدا نکرده‌ایم.


هم‌چنین همزمان با پایان دور دیگری از مذاکرات اتمی میان ایران و قدرتهای جهانی، که بدون حصول توافق خاتمه یافته، جیک‌سولیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید در نشست شورای روابط خارجی گفته است که آمریکا مستقیماً به ایران پیام داده که در صورت ادامه رفتارش در برنامه اتمی و خودداری از بازگشت به توافق اتمی برجام چه روی خواهد داد.


آقای سولیوان در پاسخ به این سؤال که آیا ایران می‌داند که صبر آمریکا چه حدی دارد گفته است: "ما هم از طریق متحدان اروپایی و هم مستقیماً با ایران نگاه و نگرانیمان را درباره ادامه فعالیت‌های تهران در پیشبرد برنامه هسته‌یی این کشور مطرح کرده‌ایم. من در اینجا بیشتر از این نمی‌خواهم علناً عیان کنم که این پیامها دقیقاً چه بوده و معتقدم که ایران متوجه این موضوع هست".


پیش از این مقام‌های سیاسی و نظامی دولت جو بایدن گفته بودند که هیچ گزینه‌یی در برابر ایران حذف نشده و از جمله گزینه نظامی، هم‌چنان روی میز قرار دارد. برخی از رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند که در صورت شکست مذاکرات احیای توافق هسته‌یی برجام، آمریکا ممکن است سلسله تازه‌ای از تحریم‌ها را علیه رژیم ایران اعمال کند.



مطالب مرتبط


شقایق باپیری، ملی پوش هندبال ایران، پناهنده شد


مشاور امنیت ملی آمریکا: ما هنوز راهی برای برگشت به توافق برجام پیدا نکرده‌ایم

لطفا به اشتراک بگذارید: