طنز عروسکی- آقاجون اینا ـ سفره مردم در شب یلدا

آقاجون اینا ـ سفره مردم در شب یلدا ـ طنز عروسکی


شب یلدا برای بسیاری یادآور این شعر حافظ است که گفته: «صحبت حکام، ظلمت شب یلداست – نور ز خورشید جوی بو که برآید».


حالا که در یکی از سیاه‌ترین شبهای تاریخ ایران، یعنی حاکمیت آخوندی هستیم، نگاهی به سفره‌های شب یلدا، و سایه‌های بلند باندهای غارتگر بر قیمتها، دو وجه متضاد را به نمایش گذاشته است. یکی رژیم که با قیمتهای نجومی می‌خواهد سفرهٔ سنتی شادی مردم در این شب را جمع کند و یکی هم مردمی که به‌هرحال ولو با یک حبه قند این شب را به سر می‌آورند.


در روز ۲۴آذر رژیم آخوندی مدعی شد که رئیسی با یک فقره دستور درمانی به وزارتخانه‌های ذیربط گفته است قیمت‌گذاری و عرضهٔ کالاهای مورد نیاز شب یلدا را در دستور کارشان قرار دهند.


تلویزیون شبکه یک رژیم۲۴آذر۱۴۰۰: «عرضهٔ اقلام اساسی مورد استفاده مردم در شب یلدا در میادین میوه و تره‌بار افزایش می‌یابد. رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت از ستاد تنظیم بازار و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت خواست به‌صورت مستمر نظارت بر عرصهٔ تأمین و قیمت‌گذاری کالاهای مورد نیاز مردم را در دستور کار خودشان قرار بدهند».


کوه این وعده‌درمانی خیلی زود موش زایید و قیمتهای اعلام شده رسمی از تلویزیون رژیم در همان روز انتشار وعده‌درمانی آخوند رئیسی، تنها پیامش به حقوق بگیران زیر خط فقر و مردم محروم، چیزی جز جمع کردن سفرهٔ شب یلدا نیست.


سعید راد رئیس میادین میوه و تره‌بار شهر تهران روز ۲۴آذر۱۴۰۰ در تلویزیون شبکه خبر رژیم گفت: «ما آجیل خشکبار شور را می‌دیم ۱۵۳تومن، آجیل خشکبار شیرین یک کیلو را می‌دیم ۱۴۷هزار تومن. در بحث ماهی ما الآن ماهی قزل‌آلای رنگی را می‌دیم صدو هفت هزار تومن، انار الآن ما میدیم ۱۶۲۰۰تومن، هندوانه را می‌دیم ۵۷۰۰ تا ۶۶۰۰ در میادین ما پرتقال سامسون را می‌دیم ۹۸۰۰تومن، سیب قرمز را میدیم ۱۱۸۰۰، ازگیل را می‌دیم ۱۸۰۰۰هزار تومن»



مطالب مرتبط


طنز عروسکی- آقاجون اینا ـ صدا و سیمای ولایی و صحبتهای خامنه‌ای


شب یلدای گرانی ها

لطفا به اشتراک بگذارید: