طنز نقالی ـ داستان برجام و عظمای بدفرجام

داستان برجام و عظمای بدفرجام ـ طنز نقالی


در حالی‌که مذاکرات اتمی به‌سوی بن‌بست در حال حرکت است و رژیم آخوندی تلاش می‌کند با نعل وارونه زدن طرف‌های غربی را مقصر نشان دهد. جلسه‌ٔ شورای امنیت سازمان ملل برگزار شد و به قطعنامه۲۲۳۱ پرداخت.


در ۱۴ جولای ۲۰۱۵ کشورهای چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایرلند شمالی، آمریکا و اتحادیه اروپا قرارداد برنامه جامع اقدام مشترک یعنی همان برجام را امضا کردند و در ۲۰ژوئیه همان سال قطعنامه‌ٔ۲۲۳۱ در شورای امنیت به تصویب رسید. اکنون پس از ۶سال پرفراز و نشیب، بار دیگر شورای امنیت سازمان ملل به بحث و گفتگو در رابطه با این قطعنامه نشسته؛ اما شرایط کاملاً متفاوتی بر این جلسه حکم‌فرماست!


خبرگزاری فرانسه نوشت: «آیا توافق تاریخی ۲۰۱۵ را می‌توان نجات داد یا این‌که زمان برای احیای این توافق به پایان رسیده است»


خبرگزاریهای حکومتی هم با نمایان کردن گره کور برجام به فراخور حالشان به موضوع مذاکرات پرداخته‌اند. تیتر مقاله‌های آنها خود گویای شرایط است.


جهان صنعت: گرگ‌ومیش وین


تسنیم: باقری کنی: هنوز درباره موضوع تحریم‌ها و برداشتن تحریم‌ها، فرایند جدی مذاکرات شروع نشده


سایت انتخاب: «برگزاری نشست اعضای برجام و آمریکا بدون حضور ایران»


تسنیم: «لاوروف: خلاقیت همراه با صبر و حوصله رمز موفقیت مذاکرات وین خواهد بود»


اما واقعیت در ورای وارونه نمایی رسانه‌های حکومتی در جلسه‌ٔ شورای امنیت نمایان شد. سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: [رژیم] «ایران تقریباً از مسیر خارج‌شده است. زمان کمی باقی مانده است، اما ادامه پیشرفت‌های هسته‌یی ایران و عدم اضطرار آنها در مذاکرات، مزایای عدم تکثیر را که با بازگشت متقابل به تبعیت کامل به برجام حاصل می‌شود، از بین می‌برد. بگذارید صریح بگویم: اقدامات ایران هیچ اهرمی در مذاکرات برای ایران تأمین نمی‌کند و تنها نگرانی ما را از فعالیت‌های [رژیم] ایران تشدید می‌کند»


سفیر انگلستان در سازمان ملل در بیانیه‌یی نوشت: «مسیر کنونی ایران برای تشدید تنش هسته‌یی خطر


اینک خامنه‌ای در برابر یک انتخاب قرار گرفته است، میخ نهایی بر تابوت برجام را بکوبد و با تحریم‌های کمرشکن و عواقب قرار گرفتن تحت بند هفتم منشور ملل متحد روبه‌رو شود یا جام‌های زهر اتمی، منطقه‌یی و موشکی را باهم سر کشیده و نظام فرتوتش را با دست خودش به قربانگاه ببرد.



مطالب مرتبط


نقالی ـ جمع آمدن شیخان نابکار برای فرجام برجام


برجام بدفرجام

لطفا به اشتراک بگذارید: