بودجه‌ای تهلکه‌ای با پیامدهای ریاضت‌کشانه اقتصادی و عوارض و تبعات منفی اجتماعی

مطبوعات حکومتی در رابطه با بودجه رئیسی اذعان کردند: بودجه‌ای تهلکه‌ای با پیامدهای ریاضت‌کشانه اقتصادی و عوارض و تبعات منفی اجتماعی ـ ۷دی۱۴۰۰


لایحه بودجه سال۱۴۰۱ هم‌چنان مورد نقد کارشناسان حکومتی است خصوصاً این‌که برای سرهم‌بندی کردن موضوع بودجه، قالیباف رئیس مجلس آخوندی آنرا به کمیسیون تلفیق فرستاده است تا زودتر قال قضیه بررسی آن در جلسه عمومی مجلس کنده شود.


روح الامینی عضو مجلس ارتجاع در مورد رفتن لایحه به کمیسیون تلفیق خطاب به قالیباف گفت: «شما می‌خواهید بودجه را ببرید در پستوی تلفیق که هر سال ترکیبش عوض می‌شود دور از جان یک کلیاتی تمام بشود تصویب بشود پیشنهادات را هم همانجا بگیرید» (خبرگزاری مجلس ۵ دی ۱۴۰۰).


چنان‌چه دولت و مجلس آخوندی موفق به این کار شوند و بتوانند سر و صدای نمایندگان مجلس ارتجاع را که هر گروه از آنها وابسته به یکی از نهادهای بودجه‌خوار است خاموش کنند، نمی‌توانند مانع بازتاب‌های منفی بودجه در نوشته‌های رسانه‌ها و اظهارات کارشناسان حکومتی شوند و موضوع فضحیت‌بار بودجه را به‌سادگی جمع‌وجور کنند. یکی از موارد مورد بحث و مناقشه حذف ارز ترجیحی و یا ارز دولتی۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی است.



مطالب مرتبط


افزایش قیمتها مردم را غافلگیر خواهد کرد یا دولت را؟


بودجه چپاول و سرهم‌بندی شده دولت رئیسی جلاد

لطفا به اشتراک بگذارید: