اقتصاد سرآمد: دیپلما‌ت‌ تر ازحاج قاسم کسی را نمی شناسم؛...معنای دیپلمات و دیپلماسی در نظام ولایت فقیه!

دیپلما‌ت‌ تر ازحاج قاسم کسی را نمی شناسم؛...معنای دیپلمات و دیپلماسی در نظام ولایت فقیه! ـ اقتصاد سرآمد


خامنه‌ای طی پیامی پر سوز و گدازی درباره مرگ حسن ایرلو سفیر رژیم نزد حوثیها و از سرکردگان نیروی تروریستی قدس گفت: درگذشت او را به همفکرانش تسلیت و تبریک عرض می‌کنم.


این در حالیست که خبرگزاری رسمی رژیم بخشهایی از گزارش خود درباره هلاکت پاسدار ایرلو با عنوان «نقش ایرلو در کنار قاسم سلیمانی فراموش نمی‌شود» حذف کرد. در پاراگراف حذف شده نوشته بود: «وی که به شهلایی نیز معروف بود، از فرماندهان بوده و نقش محوری او در کنار قاسم سلیمانی در خروج اول آمریکا از عراق و هم‌چنین اخراج سازمان ‌ مجاهدین از این کشور یکی از ‌ اقدامات فراموش ناشدنی ‌ او بوده است».


متن حذف شده، در سایت حکومتی خبربان هم‌چنان قابل دسترسی است.


العرب لندن روز اول دی نوشت: مرگ حسن ایرلو ضایعه‌یی بزرگ برای رژیم ایران است. زیرا او مسئول تصمیم‌گیری در صنعا بود و مسئولیت مدیریت درگیریهای حوثی‌ها علیه دولت یمن را چه در بعد سیاسی و نظامی برعهده داشت.


احزاب یمنی ایرلو را متهم کردند که در پشت تعدادی ترور یا مرگهای ناگهانی بوده است که سران گروه حوثی را از زمان ورود وی به صنعا تحت تأثیر قرار داده است، به‌ویژه حسن زید، وزیر سابق ورزش و جوانان در دولت حوثی که اظهاراتی از او منتشر شده بود که در آنها خواستار آزاد گذاشتن تصمیمات حوثیها و اولویت دادن به منافع این گروه بر منافع رژیم تهران در رایزنیهای سیاسی بوده است.



مطالب مرتبط


اقتصاد سرآمد: نمکی ؛ درتولید و واردات واکسن کرونا جزو موفق‌های جهانیم…،دروغ


پیام پر سوزوگداز خامنه‌ای درباره مرگ حسن ایرلو


لطفا به اشتراک بگذارید: