سالگرد ساقط کردن هواپیمای اوکراینی توسط سپاه

سالگرد ساقط کردن هواپیمای اوکراینی توسط سپاه ـ ۱۹دی۱۴۰۰


ساعت شش و نوزده دقیقه صبح ۱۸ دی ۱۳۹۸ سپاه پاسداران خامنه‌ای، به فاصلهٔ ۱۹ثانیه ۲موشک به سمت هواپیمای مسافربری شلیک کرد و همه ۱۷۶ مسافر آن جان‌باختند. سپاه ابتدا علت را نقص فنی اعلام کرد و کارشناسان فنی هر نوع شلیک را انکار کردند. اما انتشار ویدئویی از شلیک موشک در فضای مجازی، موضوع را به مهم‌ترین خبر جهان تبدیل کرد.


روز بعد کارشناسان اوکراین اسناد شلیک را منتشر کردند و سپاه پاسداران پس از ۷۲ساعت انکار، در یک سناریو ساختگی گفت که هواپیما به دلیل خطای انسانی یک اپراتور در سایت پدافندی فرودگاه منهدم گردید.


«نه می‌بخشیم؛ نه فراموش می‌کنیم»


«نه می‌بخشیم؛ نه فراموش می‌کنیم» این جمله یکی از پر تکرارترین جملات سپهر سیاسی- اجتماعی این روزهای مردم ایران در فضای مجازی و حقیقی است. جمله‌ای که پس از انتشار «بخشی کوچک» از واقعیت‌های جنایت نابخشودنی شلیک ۲موشک توسط سپاه پاسداران «آتش به اختیار» خامنه‌ای، دوباره در برابر همه‌ٔ ایرانیان آزادیخواهی قرار دارد که تلاش می‌کنند پژواک دهنده‌ٔ صدای مظلومیت ۱۷۶ انسان بی‌گناه پرواز هواپیمای اوکراینی شماره ۷۵۲باشند.


۱۹ ثانیه‌ٔ دردآور و هزاران دروغ
نگاه کردن به چهره‌های زن و مرد و کودکان خردسالی که در این پرواز بودند هم توان‌فرساست، چه رسد حتی به تصوری از این جنایت فاجعه‌بار!


اما در سپاه پاسداران خامنه‌ای با جماعتی شقی‌تر از حرمله‌ها مواجه هستیم که به «موشک کروز» [بخوانید هواپیمای مسافربری!] شلیک می‌کنند، سپس «هدف» را دنبال کرده و وقتی می‌بینند «دشمن» هنوز سالم است و به سمت فرودگاه برگشته و قصد فرود دارد، موشک دوم را هم شلیک می‌کنند تا «منویات ولایی» در جریان «انتقام سخت» به کامل‌ترین شکل برآورده شود! و در این میان ۲۵ثانیه میان موشک اول تا دوم فاصله است که بنا به اعلام حکومت «راستگو»ی آخوندی، تنها ۱۹ ثانیه‌ٔ آن بر جعبه‌ٔ سیاه هواپیمای اوکراینی ثبت شده است!


این ثانیه‌ها شاید در برابر عمر چندین ساله‌ٔ انسان به‌نظر طولانی نیاید، اما چه کسی می‌تواند بگوید این ثانیه‌های دهشتناک و درد‌آور، برای کودک و جوان و پیر آن پرواز چقدر به درازا کشیده است؟!



مطالب مرتبط


معاونت ورزش زنان وزارت ورزش اعلام کرد: ممنوعیت هر گونه فعالیت زنان در رشته‌های بدنسازی


سالگرد جان‌باختن ۱۷۶ مسافر هواپیمای اوکراینی

لطفا به اشتراک بگذارید: