رئیسی گفت: نگاه به غرب کشور را نامتوازن کرده است!

نگاه به غرب کشور را نامتوازن کرده است! ـ رئیسی گفت ـ ۲۶بهمن۱۴۰۰
در بررسی سفر رئیسی به مسکو روزنامه‌های حکومتی به بیانهای مختلف اذعان کرده‌اند که این سفر برای آویختن به روسیه به‌خاطر کمک به چانه‌زنی در میز مذاکرات وین است.

نعمت‌الله ایزدی آخرین سفیر رژیم در اتحاد جماهیر شوروی در روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «تهدید رابطه نامتوازن» نوشته است: «در تصور مسکو از سیاست خارجی ایران این ایراد وجود دارد که اگر امکان سفر برای رئیسی به یک کشور بزرگ و پیشرفته دیگر وجود داشت، به مسکو سفر نمی‌کرد و الآن که چهار، پنج ماه بعد از ریاست‌جمهوری‌اش به مسکو سفر می‌کند، مفهومش این است که احساس نیازی وجود دارد».

روزنامه آرمان هم به‌نقل قاسم محبعلی مقام پیشین رژیم در وزارت‌خارجه بر بی‌حاصلی سفر رئیسی به روسیه تأکید کرده و نوشته است: «مشکلی که به سیاســت خارجی کشورمان باز می‌گردد این است که با طرف دعوای اصلی یعنی آمریکا به گفتگو ننشستیم. روسیه، چین و اروپا که طرف اصلی قضیه نیستند و از برجام خارج نشدند».

در روزنامه‌های باند خود خامنه‌ای هم نسبت به این سفر اما و اگر هست. سفری که تمامی رسانه‌های حکومتی در اهمیت و سرفصلی بودن دود و دم راه انداخته‌اند. اما فرهیختگان نوشته است: «الآن مسأله‌یی که وجود دارد این است که نباید این احساس به روسیه دست بدهد که چون ما در بحبوحه مذاکرات وین هستیم، ایران از روی ناچاری و گرفتاری سراغ ما می‌آید. اگر روسیه چنین احساسی پیدا بکند، ممکن است به‌سمت امتیازگیری از ایران یا برخوردهای کم‌فروشانه برود».

مطالب مرتبط
در بازار رضای مشهد و فردیس کرج: پخش شعارهای براندازی از سیستم صوت شهری
سفر رئیسی به مسکو از سر ناچاری و انزوا - مروری بر روزنامه‌های حکومتی
لطفا به اشتراک بگذارید: