۸مارس ـ روز جهانی زن: روز مقاومت زنان اوکراین

روز مقاومت زنان اوکراین ـ ۸مارس ـ روز جهانی زن ـ ۱۶اسفند۱۴۰۰
بگذارید امسال روز جهانی زن را روز زنان مقاومت اکراین بنامیم. میلیونها زن و دختری که برای آزادی به صحنه‌های نبرد شتافته‌‌اند. مادرانی که بچه‌های خود را به‌ دیگران سپردند تا در مقاومت مشارکت کنند. دختران خردسالی که با لبخند و روحیهٔ عالی به ساختن کوکتل مولوتف مشغولند.

برای من بسیار افتخار آمیز است که با شما زنان شما صحبت می‌کنم و بسیار خوشحالم که امروز با شما و زنان در سراسر جهان هستم. مقاومتی که ما امروز پیش می‌بریم علیه نیروهای شرق است. ما در موقعیتی قرار داریم که پدران و برادرانمان در جنگ هستند اما زنان هم هستند.
می‌دانید که خانه ما دارد نابود می‌شود من از کی یف هستم هیچ امنیتی نیست همه‌اش بمباران است. جایی که من بودم الآن نابود شده، درد و رنج بسیار است اما می‌دانیم اگر ایمانمان را از دست بدهیم پیروز نمی‌شویم.
ماه پیش همسر من رئیس‌جمهور پیشین گرجستان دستگیر شد… بستگان من را دستگیر کردند
می‌خواهم به همه بگویم این درد و رنج ماست ولی ما برای همه شما مبارزه می‌کنیم چون اگر از آزادی خودمان دفاع نکنیم تاریخ ما را نمی‌بخشد. چند روز پیش چند نفر در کنار یادبود هلوکاست کشته شدند. زنی بود که در همان نزدیکی از بازماندگان هلوکاست بود و گفت هرگز فکر نمی‌کردم در دوران صلح دوباره به سنگر بروم. بیایید به‌خاطر بیاوریم به‌خاطر ایمان و عشقی که داریم تغییر را رقم بزنیم صلح باید در اوکراین و اروپا و تمام جهان رقم بخورد.
مطالب مرتبط
به مناسبت روز درختکاری: کاشت نهال توسط خامنه‌ای
اجلاس بین‌المللی روز جهانی زن با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران/خانم مریم رجوی: بگذارید امسال روز جهانی زن را روز زنان مقاومت اوکراین بنامیم
لطفا به اشتراک بگذارید: