مطبوعات حکومتی در رابطه با شرط‌گذاری روسیه در برجام نوشتند: رولت روس در وین

رولت روس در وین ـ مطبوعات حکومتی در رابطه با شرط‌گذاری روسیه در برجام نوشتند ـ ۱۷اسفند۱۴۰۰
رویترز نوشت: به‌دنبال درخواست روسیه برای تضمین آمریکا مبنی بر این‌که تحریم‌ها به‌تجارتش با تهران لطمه نمی‌زند، مذاکرات احیای برجام در بلاتکلیفی فرو رفت.

رویترز روز یکشنبه ۱۵اسفند به‌دنبال درخواست روسیه برای تضمین آمریکا مبنی بر این‌که تحریم‌هایی که بر سر درگیری اوکراین با آن روبه‌رو است به تجارتش با تهران لطمه نمی‌زند مذاکرات برای احیای توافق اتمی ایران [در وین] در بلاتکلیفی فرو رفت.

روز شنبه با حرف سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه، که گفت که تحریم‌های غرب بر سر اوکراین به مانعی برای توافق هسته‌یی تبدیل شده است، درست زمانی که ماه‌ها گفت و گوهای غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن در وین به‌نظر می‌رسید در جهت یک توافق پیش می‌رود، مسکو مانعی در مقابل دستیابی به موفقیت ایجاد کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز یکشنبه با بیان این‌که تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه بر سر اوکراین هیچ ارتباطی با توافق هسته‌یی بالقوه با ایران ندارد، به‌دنبال رفع این‌گونه موانع بود.

با این حال، یک مقام ارشد رژیم ایران پیش‌تر به رویترز گفت تهران منتظر توضیح مسکو در مورد اظهارات لاوروف است... این مقام رژیم ایران با اشاره به توافق هسته‌یی ۲۰۱۵، برنامه جامع مشترک گفت: «باید به‌روشنی دریابیم که مسکو چه می‌خواهد. اگر خواسته آنها به برجام مربوط باشد، یافتن یک راه‌حل برای آن دشوار نیست»...
مطالب مرتبط
۸مارس ـ روز جهانی زن: روز مقاومت زنان اوکراین
رویترز: مذاکرات احیای برجام با خواسته‌های روسیه در ابهام فرو رفته است
لطفا به اشتراک بگذارید: