امیر عبداللهیان در رابطه با باقی ماندن سپاه در لیست تروریستی گفت: این اوج از خود گذشتگی و ایثار فرماندهان سپاه است!

این اوج از خود گذشتگی و ایثار فرماندهان سپاه است! ـ امیر عبداللهیان در رابطه با باقی ماندن سپاه در لیست تروریستی گفت ـ ۹فروردین۱۴۰۱
برخلاف صدور پالس‌های خوش‌بینانه از سوی وزیر خارجهٔ فاشیسم دینی یا مماشاتگران بین‌المللی، رسیدن به یک توافق مسائل حل‌ناشدهٔ زیادی وجود دارند که یکی از آنها، حضور سپاه پاسداران در لیست سیاه تروریستی است.

رابرت مالی، نمایندهٔ آمریکا در امور ایران، در نشست دوحه به تاریخ ۷فروردین ۱۴۰۱ مشخص کرد که آمریکا تصمیمی برای حذف سپاه پاسداران از لیست تحریم‌ها نگرفته است. او هم‌چنین افزود: «نمی‌توانیم در مورد آنچه دولت آینده ممکن است در بارهٔ توافق ایران انجام دهد، اطمینان دهیم».

این موضع‌گیری فقط از سوی رابرت مالی نبود. بلینکن، وزیر امور خارجهٔ آمریکا نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی، هنگامی که باراک راوید، خبرنگار والا نیوز و اکسیوس از او پرسید:

«آیا سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی می‌دانید؟»

پاسخ داد:

«در رابطه با سؤال مربوط به سپاه پاسداران، احتمالاً بالاترین سازمان تروریستی در جهان در میان سایر سازمانهایی که لیست‌گذاری کرده‌ایم می‌باشد که از جمله در لیست‌گذاری سازمانهای تروریستی خارجی ما قرار دارد»...

یادآوری می‌شود که امیر عبداللهیان، یک روز پیش در مورد رسیدن به توافق اتمی، بدون خروج سپاه از لیست گفته بود:

«آنچه که برای ما مهم است این است که بایستی جایگاه سپاه و نقش سپاه و شان قانونی سپاه به‌عنوان مهمترین بخش امنیتی و دفاعی کشور ما مورد توجه قرار بگیرد. ما در این رابطه پیام هایی را با آمریکا تبادل کرده‌ایم. لذا این یکی از موضوعاتی است که هم‌چنان در دستور کار ماست. البته مقامات عالی‌رتبه سپاه در کشور به ما در وزارت امور خارجه یک نکته‌ای را همواره یادآوری می‌کنند. آنها می‌گویند شما در راستای منافع کشور هر آنچه که لازم است انجام دهید و اگر به نقطه‌ای رسیدید که موضوع سپاه مطرح بود، موضوع سپاه نباید مانعی برای شما باشد. این را می‌گویند، به‌نظر من در واقع به نوعی مقامات عالی سپاه دارند از خود گذشتگی نشان می‌دهند و ایثارگری خودشان را به حد اعلی می‌رسانند که می‌گویند اگر واقعاً دیدید جمع‌بندی این است که منافع کشور در این توافق دارد حاصل می‌شود، اصلاً شما موضوع سپاه پاسداران جزو اولویت‌هایتان قرار نگیرد».
مطالب مرتبط
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: به اهداف مهممان در حمله به اوکراین رسیدیم!
منازعهٔ دو گماشتهٔ خامنه‌ای بر نعش برجام
لطفا به اشتراک بگذارید: