توییت خوان ـ بررسی اسم سال توسط خامنه‌ای

بررسی اسم سال توسط خامنه‌ای ـ توییت خوان
فروپاشی اقتصادی در سایهٔ حاکمیت ابرمافیای حاکم، زندگی مردم ایران را در سخت‌ترین شرایط قرار داده است. سفره‌ها خالیست، دستمزدهای ناچیز غارت می‌شود، کارشناسان حکومتی به‌سو تغذیهٔ بی‌سابقهٔ نسل‌های جوان ایران اعتراف می‌کنند و «زیر خط فقر» هر روز هزاران خانوار جدید را پذیرا می‌شود.

در این وضعیت دردناک، خامنه‌ای یکباره شعبده‌ای را سرهم کرد با‌عنوان «تولید دانش بنیان» و مدعی شد که با آن تمامی مسائل مردم حل می‌شود! و ضمن نامگذاری مسخرهٔ سال با‌عنوان «تولید؛ دانش بنیان. ». . گفت: «برای رشد اقتصاد کشور و اصلاح امور اقتصادی به‌طور قاطع باید به سمت اقتصاددانش بنیان حرکت بکنیم!» (سخنرانی نوروزی).

اما آیا واقعاً «اقتصاددانش بنیان» درمان این بحران اقتصادی است؟

«اقتصاددانش بنیان» نخستین‌بار توسط «پیتر دراکر» در کتاب «عصر ناپیوستگی» در سال۱۹۶۹ عنوان شد. این اقتصاد بر افزایش دانش برای تولید بیشتر با کیفیت بالاتر تأکید دارد. «اقتصاددانش بنیان» به «اقتصاد پساصنعتی» هم شناخته می‌شود. نخبگان و متخصصان، در حالی‌که از نظر علمی در مورد آخرین اطلاعات و تجارب به‌روز می‌شوند، پایه و اساس حرکت «اقتصاددانش بنیان» هستند. از این رو کشورهایی که تلاش می‌کنند از طریق «دانش بنیان» اقتصاد خود را وارد مرحله پساصنعتی کنند، اهتمام ویژه به‌قشر جوان، دانشجویان و نخبگان کرده، برای آنها تسهیلات ویژه نیز فراهم می‌کنند؛ هم‌چنین بودجهٔ کلانی به پژوهش و تحقیق اختصاص می‌دهند.

مطالب مرتبط
طنز سیاسی ـ گفتگوی تلویزیونی رئیسی و جواب به سوالات
شعبدهٔ «دانش بنیان»
لطفا به اشتراک بگذارید: