بالاخره توی یک چیز اول شدیم! ـ تهران آلوده‌ترین شهر جهان شد

تهران آلوده‌ترین شهر جهان شد ـ بالاخره توی یک چیز اول شدیم! ـ ۲۳فروردین۱۴۰۱
به گزارش رسانه‌های حکومتی بحران ریزگردها و توفان خاک در ۲۲ استان کشور ادامه یافت و کیفیت هوا در ۲۷شهر از ۱۴ استان در وضعیت خطرناک قرار دارد.

در تهران کیفیت هوای در ۱۹ ایستگاه در شرایط قرمز قرار دارد. به گزار ش رسانه‌های حکومتی تهران طی دو روز در صدر آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار گرفت.

سرپرست کنترل کیفیت هوای شهرداری رژیم در تهران، با اشاره به این‌که در ۱۲سال گذشته پدیده گرد و خاک در تهران بی‌سابقه بوده است گفت: احتمالاً در روزهای آتی نیز ما با چنین وضعیتی روبه‌رو خواهیم بود.

بر اساس گزارش اداره حفاظت محیط‌زیست رژیم در خوزستان ریزگردها ۱۶شهر در این استان را درگیر کرده و میزان گرد و غبار در اهواز به ۱۰برابر حد مجاز رسیده است و اداره‌ها و مرکز آموزشی خوزستان را به تعطیلی کشاند.

در لرستان آلودگی هوا به ۱۰برابر حد مجاز رسید. وضعیت هوای شهرهای پلدختر، دورود، کوهدشت و رومشکان در شرایط خطرناک قرار گرفت.

در استان کرمانشاه وضعیت هوا در ۶شهر از جمله قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، کنگاور، پاوه، کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب ناسالم گزارش‌شده و مدارس شهرها را روز یکشنبه به تعطیلی کشاند.

معاون اداره حفاظت محیط‌زیست رژیم در آذربایجان غربی گفت: هوای سردشت و بوکان با شاخص ۵۰۰ هم‌چنان خطرناک و در وضعیت قرمز قرار دارد و در خراسان شمالی غلظت ریزگردها روز یکشنبه افزایش یافته است.
مطالب مرتبط
علم‌الهدی در مورد مسدود کردن فضای مجازی گفت: دشمن آمده تا حلق ما همه چیز ما را گرفته!
آلودگی هوا همراه با گرد و خاک و وضعیت خطرناک و بحرانی در شهرهای میهن
لطفا به اشتراک بگذارید: