برجام در رکود: درآوردن سپاه از لیست تروریستی آمریکا به محاق رفت!

درآوردن سپاه از لیست تروریستی آمریکا به محاق رفت! ـ برجام در رکود ـ ۴اردیبهشت۱۴۰۱
خبرگزاری فرانسه روز ۳۱فروردین در گزارشی نوشت: بایدن تمایلی به خارج کردن سپاه پاسداران از لیست تروریستی ندارد.
واشنگتن (خبرگزاری فرانسه) - به‌نظر می‌رسد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، مصمم به حفظ نام تروریستی سپاه پاسداران است که تهران خواستار حذف آن است قبل از آن که به توافق برای محدود کردن برنامه هسته‌یی خود بازگردد...

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه این هفته گفت: اگر ایران خواهان لغو تحریم‌هایی است که فراتر از برجام است، باید به نگرانی‌های ما که فراتر از برجام است، پاسخ دهد...
اما به‌نظر می‌رسد که اظهارات پرایس تأیید می‌کند که دولت بایدن موضع خود را در برابر حذف این لیست‌گذاری پس از شکاف بین حواشی دیپلماتیک خود که با بخشی از ارتش متحد است و شاخه سیاسی کاخ سفید، سخت‌تر کرده است... .

در همین روز سناتور دمکرات جو منشن از توافق جدید ایران ابراز نگرانی کرد.
به گزارش پولیتیکو، سناتور دمکرات جو منشن روز سه‌شنبه در نامه‌یی به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، نگرانی خود را درباره توافق هسته‌یی ایران ابراز کرد.
منشن که یکی از تنها چهار نفر از اعضای حزب خود بود که با توافقنامه ایران در دوران اوباما در سال۲۰۱۵ مخالفت کردند، گفت که هر کاری در توان دارم انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل کنم که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

جو منشن سناتور دمکرات به بلینکن نوشت: من هم‌چنان نسبت به مذاکرات جاری شما با ایران در مورد بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بسیار نگران هستم. من درخواست توضیحات مفصل در مورد وضعیت این گفتگوها می‌کنم.


مطالب مرتبط
در روز ارتش: رئیسی اسرائیل را تهدید کرد!
خبرگزاری فرانسه: بایدن تمایلی به خارج کردن سپاه پاسداران از لیست تروریستی ندارد
لطفا به اشتراک بگذارید: