موشکاف ۳۱اردیبهشت۱۴۰۱ ـ هر روز که میگذره وضعیت عظما پتال تر میشه

هر روز که میگذره وضعیت عظما پتال تر میشه ـ موشکاف ۳۱اردیبهشت۱۴۰۱
روزنامه الوطن بحرین در گزارشی به‌قلم ولید صبری درباره تظاهرات و اعتراضات مردم ایران علیه گرانی که با سر دادن شعارهایی علیه سپاه پاسداران و خامنه‌ای و رئیسی جلاد، نوشت: با توجه به تشدید بحران اقتصادی به‌دلیل گرانی و افزایش تورم و سطح بالای بیکاری به‌خاطر تحریم‌های شدید آمریکا علیه تهران و علاوه بر این ٤دهه سوء‌مدیریت، ایران اخیراً شاهد اعتراضات گسترده در نقاط مختلف کشور است و این در حالی است که این تظاهرات اولین اعتراضات در دوره ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی می‌باشد.

این اعتراضات تحت تأثیر مذاکرات غیرمستقیم اتمی ایران و آمریکا صورت می‌گیرد و ایران با چالشهایی مواجه است که پایبندی ایران به توافق هسته‌یی در ازای لغو تحریم‌ها برجسته‌ترین آن می‌باشد.

این اعتراضات گسترده به این دلیل اتفاق افتاد که (گرانی‌ها) به‌ویژه با لغو یارانه کالاهای اساسی مانند آرد، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغنهای خوراکی توسط دولت ایران، ”در چارچوب سیاست منطقی‌سازی یا آزادسازی قیمت‌ها“ به خورد و خوراک مردم ایران آسیب رساند.

این اعتراضات منجر به درگیری بین نیروهای امنیتی ایران و مردم شد و در روند سرکوب تظاهراتها، دهها تظاهر کننده دستگیر و از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن آنها استفاده شد.


مطالب مرتبط
موشکاف ۳۰اردیبهشت۱۴۰۱ ـ بنازم به جوونای شول آباد الیگودرز که هم مزدورای عظما رو فراری دادن
الوطن بحرین: اعتراضات علیه گرسنگی در ایران با شعار لعنت بر سپاه پاسداران، خامنه‌ای و رئیسی
لطفا به اشتراک بگذارید: