موشکاف ۱۹مرداد۱۴۰۱ ـ عظما همچنان مشغول بازی موش و گربه اتمیه

عظما همچنان مشغول بازی موش و گربه اتمیه ـ موشکاف ۱۹مرداد۱۴۰۱
موشکاف: سلام به رفقای با مرام! عظما هم‌چنان مشغول بازی موش و گربه اتمیه. هی از این سوراخ میره تو اون سوراخ. یه دفعه از زبون گماشته‌ش میگه ما اومدیم برای این‌که مذاکراتو جمعبندی کنیم تموم بشه بره:

تلویزیون رژیم ـ ۱۴مرداد

آقای باقری اعلام کرد ایران آماده جمعبندی مذاکرات در زمان کوتاهی است اگر طرف مقابل هم آماده اقدام مشابه باشد.

موشکاف: یه دفعه هم از زبون اون یکی گماشته‌ش میگه مذاکرات پیچ خورده این جوری معامله‌مون نمیشه.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه رژیم ـ ۱۴مرداد

اما متن جی سی پی او ای در موضوع لغو تحریم‌ها متن کلی و قابل تفسیر است. ما می‌گیم اختلاف فاحش بین نتیجه برنامه هسته‌یی و نتیجه مذاکرات باید خیلی خوب در مذاکرات دیده بشه.

موشکاف: دفعه بعدم میگه این خبرا نیست. اروپا باید هوای عظما رو داشته باشه. ما کارمونو کردیم نوبت شماس:

تلویزیون رژیم ـ ۱۷مرداد

‌ آقای امیر عبداللهیان گفته هیأت ایرانی با اراده و جدیت حضور داشته و ایده‌های سازنده‌یی را برای حل و فصل موضوعات باقیمانده ارائه داد.

وزیر امور خارجه با تمجید از هماهنگ‌کننده اروپایی بر این نکته هم تأکید کرده که توافق نهایی باید تأمین کننده حقوق ملت ایران باشد و رفع پایدار و مؤثر تحریم‌ها را تضمین کند.

موشکاف: ته خط هم دست از پا درازتر برگشتن و کارشناسشون هم آب پاکی رو ریخت و گفت هیچی نهایی نشده خیلی راه داریم:

خوش چشم کارشناس حکومتی- تلویزیون رژیم ـ ۱۷مرداد

آنچه که شما فرمودید در بعضی از رسانه‌ها و مقامات غربی آمد راجع به این‌که متن تمام شده و نهایی شده و اینها ما خیلی فاصله داریم هنوز بایستی طرف غربی راجع به مسایلی که ما می‌خواهیم نظر بده ما هم متقابلا روی ایده آنها ایده‌هایی رو مطرح خواهیم کرد.

موشکاف: راستی داستان این موش و گربه بازیا چیه؟ جوابو از یه روزنامه باند مغلوب بشنوید:

روزنامه شرق ـ ۱۸مرداد

‌این حجم بالا از اخبار گسترده و در‌عین‌حال ضدو‌نقیض که گاه یکدیگر را نفی می‌کنند و ساعت به ساعت هم بر دامنه، شدت و وسعت خروجی آن افزوده می‌شود، کار را برای هر گونه تحلیلی درباره احیاء شدن یا احیاء نشدن برجام سخت کرده است... .

شاید دامن‌زدن بر فضای ابهام نوعی ترفند سیاسی ـ رسانه‌یی باشد که نه خبر از قطعیت احیای برجام می‌دهد و نه شکست کامل مذاکرات... . تهران با دو هدف تعدیل فشارهای جهانی درباره مواضع داخلی برای رسیدن به نقطه گریز هسته‌یی و نیز رشد سریع فعالیت‌ها در این حوزه و هم‌چنین خرید زمان این دور از مذاکرات را در وین آغاز کرده باشد تا خود را از مظان اتهام در خصوص تمایل‌نداشتن برای ازسرگیری گفت و گوها و نبود تمایل برای احیای برجام خارج کند.

موشکاف: منظورش اینه که میخوان کش بدن و کش بدن تا برسن به بمب. اما خبر ندارن که بمب هم که برسن، باز به جایی نمیرسن و از رپ ت پتو خلاصی ندارن. با هسته بی‌هسته با برجام بی‌برجام، نظام نداره فرجام. مرحمت زیاد دوستان.


مطالب مرتبط
موشکاف ۱۸مرداد۱۴۰۱ ـ عظما این چند روزه برای خودش مراسم تکی گرفته بود و سگ و سیله هاشم براش روضه می خوندن
خامنه‌ای چه انتخابی خواهد کرد؟ بله یا خیر؟!
لطفا به اشتراک بگذارید: