کامنت ـ خیلی بزرگش نکنید اختلاس فولاد مبارکه فقط ۹۲هزارمیلیارد تومان بود

خیلی بزرگش نکنید اختلاس فولاد مبارکه فقط ۹۲هزارمیلیارد تومان بود ـ کامنت
با ۹۲هزار میلیارد تومان چکار می‌شد کرد؟
روزنامه حکومتی همدلی، اول شهریور ۱۴۰۱ نوشت: «بر اساس برآوردها، ۹۲هزار میلیارد تومان معادل ۶میلیارد دلار است. سؤالی که می‌توان مطرح کرد این است که با این مبلغ چه میزان اشتغال دولت می‌توانست ایجاد کند؟ چند نفر خانه‌دار می‌شوند؟ در شرایطی که وضعیت معیشت در روزگار کنونی به‌قدری بحرانی شده که به‌گفته بسیاری از پزشکان، بیماران می‌گویند «فقط به‌اندازه ۴۰هزار تومان دارو بنویس، بیشتر بنویسی ندارم».

«برای این‌که متوجه شویم میزان این فساد تا چه حد بالاست کافی است بدانیم این مبلغ، بیش از ۶برابر کل مبلغ هزینه شده برای احیای دریاچه ارومیه از سال۱۳۹۲ تاکنون، ۴۶برابر بودجه سازمان محیط‌زیست، ۱۳برابر بودجه کل استان خوزستان و بیش از ۶برابر کل مبلغ فساد در بانک سرمایه است».

روزنامه ستاره صبح ۳۱مرداد ۱۴۰۱ نوشت: «آنچه خواندن این گزارش را دردناک می‌کند این است که در سال‌های گذشته چندین بار شاهد تجمعات کارگران، کشاورزان اصفهانی و دیگر شهرهای بزرگ به‌دلیل فقر، بیکاری و خشک‌سالی بوده‌ایم. فولاد مبارکه با قرار گرفتن در منطقه خشک اصفهان آب زاینده‌رود را استفاده می‌کند و بخشی از پول فولاد را بین صاحبان رانت، نفوذ و قدرت حیف‌ومیل می‌کند».

مطالب مرتبط
کامنت ـ وعده‌های آخوند رئیسی
فولاد مبارکه، زیستگاه اژدهای فساد

لطفا به اشتراک بگذارید: