اوکراین : بیش از ۲۲۰ پهپاد ساخت حکومت آخوندی را سرنگون کردیم

بیش از ۲۲۰ پهپاد ساخت حکومت آخوندی را سرنگون کردیم ـ اوکراین اعلام کرد ـ ۱آبان۱۴۰۱
خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه ۲۷مهرماه نوشت: اوکراین گفت که از اواسط سپتامبر، ۲۲۳پهپاد ساخت ایران را مورد هدف قرار داده است.

اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد، ارتش این کشور بیش از ۲۲۰پهپاد ساخت ایران را در مدت کمی بیش از یک ماه پس از حملات این هفته که از «پهپادهای انتحاری» استفاده کردند، سرنگون کرده است.

خبرگزاری فرانسه افزود: ارتش اوکراین در بیانیه‌یی گفت: «از زمان سرنگونی اولین پهپاد انتحاری شاهد۱۳۶ ساخت ایران در خاک اوکراین در ۱۳سپتامبر، نیروی هوایی و سایر اجزای نیروهای دفاعی اوکراین ۲۲۳پهپاد از این نوع را منهدم کردند».



خبرگزاری رویترز در همین روز نوشت: مردم اوکراین جایزه ساخاروف اتحادیه اروپا برای آزادی اندیشه را دریافت کردند.
پارلمان اروپا در حمایت از مبارزه اوکراین علیه تجاوز روسیه که از ۲۴فوریه آغاز شد و روسیه آن را عملیات نظامی ویژه نامیده بود، جایزه سالانه آزادی اندیشه را به مردم اوکراین اعطا کرد.
این جایزه همراه با مبلغ ۵۰۰۰۰یورو (۴۹۱۰۰ دلار) جایزه است که به نمایندگان جامعه مدنی تعلق می‌گیرد.
جایزه ساخاروف برای آزادی اندیشه که به‌نام آندره ساخاروف مخالف شوروی نامگذاری شده است، از سال ۱۹۸۸ هر ساله به افراد و سازمانهای مدافع حقوق‌بشر و آزادیهای اساسی اعطا می‌شود.

رویترز هم‌چنین نوشت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه رژیم ایران به‌دلیل حمایت از روسیه در هفته جاری تصویب می‌شود.
یک مقام ریاست‌جمهوری فرانسه در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه افراد و نهادهای ایرانی به‌دلیل استفاده از پهپادهای ساخت ایران در حملات روسیه به اوکراین در هفته جاری تصویب خواهد شد.


مطالب مرتبط
استاندار تهران : تعیین چند نقطه در تهران به زودی برای برگزاری تجمعات
خبرگزاری فرانسه: اوکراین اعلام کرد ۲۲۳پهپاد ساخت ایران را مورد هدف قرار داده است
لطفا به اشتراک بگذارید: