رئیسی: دانشگاه بهترین جایگاه برای بحث و گفتگو درباره رخدادهای اخیر است

دانشگاه بهترین جایگاه برای بحث و گفتگو درباره رخدادهای اخیر است ـ رئیسی گفت ـ ۱۲آبان۱۴۰۱
در این اعترافات، علاوه بر شدت هراس رژیم از روند قیام، چند واقعیت مهم نهفته است؛ همان واقعیتهایی که رژیم پیوسته تلاش می‌کرد بر آنها سرپوش بگذارد و وارونه جلوه دهد، اما اکنون طوفان قیام سراسری و پیشروی خارق‌العادهٔ انقلاب دمکراتیک ایران، همهٔ سرپوشها و شیطان‌سازیهای رذیلانه از مجاهدین را کنار زده و واقعیتها را در معرض دید و تجربه همگان قرار داده و جوانان دهه۸۰ راهم به نسل انقلاب در دهه۶۰ متصل کرده و این فرایند را بر زبان دشمن هم تحمیل کرده است.

به‌رغم همهٔ تلاشی که ایادی و سردمداران رژیم می‌کردند و هنوز هم می‌کنند تا با کوچک‌نمایی قیام، آن را اعتراضات محدود، گروههایی کوچک و کم‌شمار جلوه دهند، پاسدار دهقان اگر چه مراقب بود تا کلمهٔ قیام و انقلاب را به‌زبان نیاورد، اما ناگزیر وحشت‌زده اعتراف کرد: «نارضایتی ممکن است در هر دوره‌ای وجود داشته باشد، اما آنچه در یکی دو ماه اخیر رخ داده فراتر از اعتراض است».

از آنجا که این قیام در بستر خط و استراتژی مجاهدین جریان دارد و این خط در کلمهٔ «سرنگونی» سرنگونی تمامیت رژیم، خلاصه می‌شود، توده‌های به‌جان آمده و جوانان شورشگری که ضرورت سرنگونی را با پوست و گوشت خود لمس می‌کنند، هر روز بیش از روز پیش به‌صحت و حقانیت این خط ایمان می‌آورند و به‌راه و رسم مجاهدین می‌گروند. آنها به‌سینهٔ همهٔ جریانها و کسانی که از گفتگو و اصلاحات و راه‌حل مسالمت‌آمیز و امثالهم سخن می‌گویند، دست رد می‌کوبند. قیام‌کنندگان این حقیقت را با شعارهایی که به‌آسمان می‌رسد، شب و روز، در سراسر کشور، رو در روی مزدوران تا دندان مسلح رژیم، متهورانه و بی‌باک و بیم فریاد می‌زنند: «این سال، سال خونه، سیدعلی سرنگونه» یا «ما همه با هم هستیم، بجنگ تا بجنگیم».


مطالب مرتبط
اتحاد شاه و شیخ بار دیگر افشا شد
پروپاگاندای «دروغ بزرگ»؛ نسبت‌دادن خودکشی به شهیدان قیام
لطفا به اشتراک بگذارید: