اعدام مجیدرضا رهنورد ـ خامنه‌ای بر اعدام اصرار می‌کند: قیام گر می‌گیرد!

قیام گر خواهد گرفت! ـ اعدام مجیدرضا رهنورد ـ خامنه‌ای بر اعدام اصرار می‌کند ـ ۲۳آذر۱۴۰۱

شکی نیست که اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد در یک هیأت سیاسی و امنیتی و اطلاعاتی حاکمیت ملایان با مدیریت شخص خامنه‌ای تصمیم‌گیری شده است و هیچ مبنای حقوقی و قضایی برای آن وجود ندارد. همین رویکرد و تصمیم شتابان، باعث ظهور چالشهای متعدد در درون جمهوری اسلامی شده است.

نفوذ عمیق آثار قیام دادخواهانه‌ٔ مردمی و بازتاب اعدام و خون این دو رهپوی آزادی، درون حاکمیت و حواشی آن را ملتهب و متلاطم نموده است. این التهاب و تلاطم، منجر به نشانه‌گیری رأس نظام آخوندی ــ حتی در درون خودشان ــ شده است:

ـ محمد سرافراز رئیس سابق صدا و سیمای آخوندی: «حکومت به‌حالت فلاکت رسیده و نمی‌تواند کوچک‌ترین خواسته مردم را جواب دهد. کشتن مردم قابل دوام نیست».

ـ مصطفی معین وزیر اسبق علوم: «اعدام محسن شکاری، نقطه آغازی در جهت رسوایی بیش‌از‌پیش در سطح ایران و جهان شده است».



آمار و ارقام اعدام طی ۴۴سال گذشته نشان می‌دهند که حاکمیت ولایت فقیه رکورددار اعدام (به‌نسبت جمعیت) در جهان است.

اعدام، یک ابزار سیاسی و مذهبی برای استمرار سلطه‌ٔ نظام ولایت فقیه است. تمام اصول و حقوق و جزا و قضا، در خدمت همین هدف، تعبیر و تفسیر می‌شوند تا از شدت سرکوب و جنایات هر چه بیشتر برای ترویج رعب و وحشت استفاده شود.

مأموریت قوه قضاییه در جمهوری اسلامی، ایجاد سهولت برای تضمین استقرار حکومت و تبلیغ وحشت است. به همین دلیل، از آغاز سلطه‌ٔ این حکومت اشغال‌گر، ارگانهایی به‌نام کانون مستقل وکلا، هیأت منصفه و وکیل مستقل اصلاً جایی و رسمیتی نداشته و ندارند.


مطالب مرتبط
نظام بخواهد رافت به خرج بدهد، دامنه اغتشاشات متوقف نخواهد شد
حاصل دو اعدام؛ جبهه‌ٔ قیام کجاست، جبهه‌ٔ حاکمیت کجاست
لطفا به اشتراک بگذارید: