اخراج حکومت آخوندی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل

در همبستگی با قیام مردم ایران ـ اخراج حکومت آخوندی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل ـ ۲۴آذر۱۴۰۱
اخراج رژیم زن‌ستیز آخوندی از ارگان زنان سازمان ملل اقدامی ضروری به‌ویژه بعد از کشتن دهها زن و دختر نوجوان در اعتراضات سه ماه اخیر در ایران
عضویت این رژیم آپارتاید جنسی و کودک‌کش از ابتدا در کمیسیون مقام زن، نادرست و مغایر با همه اهداف این کمیسیون و توهین به زنان ایران و همهٔ زنان جهان بوده است.



کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران اخراج رژیم زن‌ستیز و کودک‌کش ولایت فقیه را از کمیسیون مقام زن یک اقدام لازم در راستای حمایت از حقوق زنان و حقوق‌بشر در ایران می‌داند.

حضور رژیم آخوندی در کمیسیون مقام زن که با هدف ترویج برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان تشکیل شده در مغایرت تمام‌عیار با اهداف این کمیسیون بود. رژیمی که بالاترین اعدام‌کننده زنان در جهان است و بیش از ۴دهه است که زنان و دختران ایران را به‌خاطر ابتدایی‌ترین حقوق خود سرکوب می‌کند و چه در قانون و چه در عمل خشونت علیه زنان را تشویق و ترغیب می‌کند و بیش از ۲۷ ارگان حکومت این خشونت را در خیابان‌ها تحت نام ”مبارزه با بدحجابی“ به‌اجرا در می‌آورند. این رژیمی است که زن‌ستیزی، آپارتاید جنسی و خشونت علیه زنان در قوانین‌اش نهادینه شده است. چنین رژیمی و نمایندگان آن هیچگاه صلاحیت حضور در سازمان ملل و به‌طریق اولی عضویت در کمیسیون مقام زن را نداشته‌اند.

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت از تصمیم اخراج رژیم از کمیسیون مقام زن استقبال می‌کند و هم‌چنانکه خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت اعلام کرد فاشیسم دینی حاکم بر ایران «به هیچ‌وجه مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند، باید از جامعه جهانی طرد و از ملل متحد و ارگانهای مختلف آن به‌ویژه یونیسف اخراج شود. پرونده نقض حقوق‌بشر توسط این رژیم باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع و سردمداران آن به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی محاکمه شوند».

خانم رجوی اخراج رژیم از کمیسیون مقام زنان ملل متحد را تبریک گفت و آن را یک پیروزی برای همه زنان آزادهٔ جهان به‌ویژه زنان ایران که برای آزادی بیش از ۴دهه در جنگ با فاشیسم دینی بوده‌اند، خواند.


مطالب مرتبط
ترس تبدیل به خشم شد: اعدام کنی قیامت میشه!
اخراج رژیم ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل
لطفا به اشتراک بگذارید: