برنامه آفساید ـ پاسخی به تلاش آخوندها در خاموش کردن آتش قیام

پاسخی به تلاش آخوندها در خاموش کردن آتش قیام در برنامه آفساید
منشأ قیام سه ماه اخیر در ایران کجاست؟ چه عواملی با هم جمع یا درهم ضرب می‌شوند که ناگهان خیزشی اجتماعی به‌وسعت۲۸۰ شهر ایران شعله‌ور می‌شود؟ چه پتانسیل انگیزشی یا ذخیره‌ٔ انرژی در بطن جامعهٔ ایران وجود دارد که با وجود انواع سرکوب، حجم گسترده‌ٔ دستگیری و تداوم کشتار معترضان، این قیام سه ماه استمرار می‌یابد و متوقف نمی‌شود؟ آیا قیامی با گستره‌ٔ انرژیِ آزادیخواهی و تکثیر مطالبه‌ٔ سرنگونی در سراسر کشور، حتی با سنگین‌ترین سرکوب‌ها خاموش می‌شود و از بین می‌رود؟


آیا منشأ قیام سه ماه اخیر، فضای مجازی و تبلیغات مخالفان جمهوری اسلامی است؟ جمهوری اسلامی که به‌قول خودش نزدیک به یک میلیون ارتش سایبری بر روی اینترنت دارد و باز به‌قول پاسدار احمد وحیدی وزیر کشور کابینه‌ٔ گماشته‌ٔ ولی‌فقیه: «فضای مجازی به‌طور کامل فیلتر می‌شود» (تسنیم، ۲۴آذر ۱۴۰۱).

منشأ قیام جاری در ایران نه در فضای مجازی و هشتگ و تبلیغات، که در کف زمین، به‌غایت مادی و عینی و برآمده از سه عامل مبنایی و مرتبط با هم است: آزادیخواهی در مقابل تمامیت‌خواهی و استبدادگری، برابری‌طلبی در مقابل زن‌ستیزی و عدالت‌جویی در مقابل کلان‌چپاولگری بی‌همتا در تاریخ ایران است.


این سه عامل در این ۴۴سال به‌طور مداوم عمق‌یافته، دامنه گسترده‌اند و اکنون چونان خشم آتشفشانی از اعماق برآمده و در سراسر کشور تکثیر شده‌اند. حالا بگذار اتاق فکر نظام ولایی هر چه می‌خواهد دستگیر کند، تهدید کند، قتل کند و دود و دم در هوا بپراکند. این سه عامل هم‌چون سه ریشه‌ٔ گسترش‌یافته در سراسر ایران به هم تنیده، یکپارچه شده و یک خواسته را نمایندگی ملی و مشترک می‌کنند: نفی تمامیت نظام تمامیت‌خواه جمهوری اسلامی با شاخص سرنگونی محتوم آن.

قیام فعلی ایران از چنین فاز یا مرحله‌یی عبور کرده است. فراز و نشیب و اوج و فرودش شامل قانون‌مندیِ تمامی انقلاب‌های بزرگ شده است که دیگر هیچ قدرتی را توان سرد و خاکستر کردنش نیست.


مطالب مرتبط
برنامه آفساید ـ تبلیغات نظام برای دهه‌ هشتادی‌ها
تاکتیک و استراتژی قیام از کجا و چگونه تعیین می‌شود؟
لطفا به اشتراک بگذارید: