با حذف از کمیسیون حقوق زنان، جهان از نظریات ما در مورد زنان محروم شد

معاون امور زنان و خانواده رئیسی گفت: با حذف ایران از کمیسیون حقوق زنان در سازمان ملل جهان از نظریات ما در مورد زنان محروم شد ـ ۲۹آذر۱۴۰۱
شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد (اکوساک) روز۲۳ آذر ۱۴۰۱ با اکثریت آرا به‌قطعنامهٔ اخراج رژیم زن‌ستیز آخوندی از کمیسیون «مقام زن» ملل متحد رأی داد.
اخراج یک دولت از یک نهاد بین‌المللی یک اقدام نادر است که با افشای جنایات رژیم در جریان قیام سراسری مردم ایران علیه زنان و دختران ایران صورت گرفت.
رژیم آخوندی به‌تقلای گسترده‌یی دست زد تا از طریق دولتهای همدست خود جلو این قطعنامه را بگیرد، اما به‌طور خفت‌باری شکست خورد. این، یک پیروزی بزرگ برای مردم و مقاومت ایران، به‌ویژه زنان شجاع ایرانی است که نقش پیشتازی آنها در قیام سراسری کنونی اعجاب جهانیان را برانگیخته است.
کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران با استقبال از تصمیم اکوساک، تأکید کرد که «حضور رژیم آخوندی در کمیسیون مقام زن که با هدف ترویج برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان تشکیل شده در مغایرت تمام‌عیار با اهداف این کمیسیون بود.
رژیمی که بالاترین اعدام کننده زنان در جهان است و بیش از ۴دهه است که زنان و دختران ایران را به‌خاطر ابتدایی‌ترین حقوق خود سرکوب می‌کند و چه در قانون و چه در عمل خشونت علیه زنان را تشویق و ترغیب می‌کند و بیش از ۲۷ ارگان حکومت این خشونت را در خیابان‌ها تحت نام ”مبارزه با بدحجابی“ به اجرا در می‌آورند.
این رژیمی است که زن‌ستیزی، آپارتاید جنسی و خشونت علیه زنان در قوانینش نهادینه شده است. چنین رژیمی و نمایندگان آن هیچگاه صلاحیت حضور در سازمان ملل و به طریق اولی عضویت در کمیسیون مقام زن را نداشته‌اند».
مطالب مرتبط
سونیا شریفی، دانش‌آموز ۱۷ساله متهم به محاربه با اولتیماتوم مسلحانه آزاد شد!
اخراج رژیم زن‌ستیز از کمیسیون مقام زن

لطفا به اشتراک بگذارید: