واکنش هراسان نظام از حمایت شخصیت‌های آمریکایی از مقاومت ایران

واکنش هراسان نظام از حمایت شخصیت‌های آمریکایی از آلترناتیو مقاومت ایران در برنامه آفساید
خامنه‌ای در دیدار نمایشی ۲۹آذر ۱۴۰۱ خود با نفراتی که آنها را «خانواده‌ٔ شهدای شاهچراغ» می‌خواند، گفت:

«خیلی از جوانهای ما و شما قضایای بیست سال قبل را نمی‌دانند، قضایای (مجاهدین) را نمی‌دانند».

منظور او این بود که علت گرایش جوانها به مجاهدین و الهام‌گیری از استراتژی کانون‌های شورشی این است که از سوی حاکمیت به اندازه کافی شیطان‌سازی و به‌قول او «جهاد تبیین» در مورد مجاهدین صورت نگرفته است. خلیفهٔ سردرغار و پابه‌گور گمان می‌کرد، می‌شود و می‌توان واقعیت‌های تاریخی را در دنیای انفجار اطلاعات با جعل و وارونه‌سازی طور دیگری به خورد جوانان داد و مانع از روی‌آوردن نسل‌های جدید به مجاهدین شد.
نمونه‌یی از «جهاد تبیین»!
در این راستا روزنامهٔ بیت خامنه‌ای با نوشتن «وجیزه»!یی به مجاهدین خرده گرفته است که چرا سد دوران و مانع اصلی را آمریکا معرفی نکرده و خشم و خروش جوانان را به آن سو کانالیزه نمی‌کنند؟ مگر در بحبوحه‌ٔ برگزاری شعبدهٔ خمینی تحت عنوان «رفراندم» و با معرفی برنامهٔ حداقل و انتظارات مرحله‌یی خود از جمهوری اسلامی ننوشتند: «... در تاریخ جدید ایران از مشروطه به این طرف امپریالیستها پیوسته حامی و ارباب هر جنایت و پلیدی سفاکان بوده‌اند. همانها که رضا پالانی قلدر را بر ما گماشتند و برایمان ۲۸مرداد، ساواک، ۱۷شهریور، سینما رکس و چماقدار و رستاخیز و... به ارمغان آوردند. همانها که کاپیتولاسیون سیاسی خود را به تمام ابعاد زندگی اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ما تعمیم دادند...» (کیهان شریعتمداری ۴دی ۱۴۰۱. به‌نقل از کیهان ۲۸اسفند ۱۳۵۷).

کیهان‌نویس بیت با در هم کنار قرار دادن این فاکت و چند فاکت مشابه در کنار سخنان مایک پمپئو، در کنفرانس واشنگتن نتیجه می‌گیرد که ادعای مبارزه با امپریالیسم در نظر و ملاقات با سران حزب جمهوریخواه در عمل بیانگر نفاق مجاهدین است و از این رو صفت «منافق» زیبندهٔ آنهاست.

مطالب مرتبط
برنامه آفساید ـ ریزش و مخالفت با اعدام در بالای نظام
واکنش کیهان‌نویس خامنه‌ای به کنفرانس واشنگتن
لطفا به اشتراک بگذارید: